Полезно от Viste: Как да намалим броя на отказаните поръчки в интернет-магазина?

Полезно от Viste: Как да намалим броя на отказаните поръчки в интернет-магазина?

Време за четене 4 минути

Как да намалим броя на отказаните поръчки в интернет-магазина?

Миналата година, експертите на добре известния проект Monetate представиха списък с препоръки за намаляване на общия брой незавършени поръчки от интернет-магазините. Решихме да споделим тази информация и с вас.

Статистическите данни потвърждават – около 75% от стоките, добавени в пазарската кошница на магазина, не се купуват. Ето защо, един от най-важните въпроси в света на съвременната електронна търговия традиционно остава отмяната на отказа от страна на потребителя. Ще разгледаме някои доказани съвети, които значително ще намалят нивото на незавършени поръчки в онлайн-магазина.

От какво трябва да се откажем за да съхраним поръчките

1. Принуждаването на потребителя да се регистрира на сайта

Не е необходимо обезателно да се прави регистрация на сайта за да се пазарува от него – не усложнявайте сътрудничеството. Изследвания на User Interface Institute потвърждава – 75% от потребителите на сайтовете със задължителна регистрация не се връщат да пазаруват втори път. Този експеримент доказва – премахването на задължителната регистрация на потребителите ще позволи да се повиши нивото на поръчките с 45%.

2. Опитите да се скрие истинската цена за доставката на поръчката

Потребителят трябва да може веднага да види данните за цената на доставката. Няма нужда тази информация да се поднася, като най-неприятната изненада в края на поръчката. По възможност предложете безплатна доставка, ако можете да си го позволите разбира се.

3. Използването на талони за отстъпка

Статистиката потвърждава – при съобщението „въведете код и ще получите отстъпка“ по време на оформлението на поръчката, 90% от клиентите просто напускат онлайн-магазина. По-рационално ще бъде да се помести някакъв неутрален текст, без думата отстъпка – в частност, „Имате промо-код? Натиснете тук“.

Какво да направим, за да намалим броя на отказаните поръчки?

1. Възможност за публикуване на свои отзиви

Потребителите ще се радват да открият впечатленията на вече купилите този продукт купувачи.

2. Предоставяйте помощ на клиентите си

При отказ от покупка, изпратете писмо до потребителя – предложете му помощ за оформление на поръчката.

3. Запазете незавършените поръчки

На потребителите, които не са завършили покупката си е необходимо да им бъде предоставена възможност за връщане към нея след известно време, като се запази цялата информация за поръчката. На по-късен етап те ще искат да видят списъка на продуктите, които са искали да поръчат преди. Направете достатъчно забележимо напомнянето за тези стоки, които не са закупени. Може да се направи напомняне с различен цвят например.

4. Гаранция за ниска цена на покупките

Потребителите харесват сравнението на предлаганите цени в различните онлайн магазини за да изберат за себе си наистина най-изгодните условия. Добавете гаранция за ниска цена на покупката в страницата за поръчки  – за предизвикване на допълнително внимание и доверие на своите потребители.

5. Отстранете грешките в работата на системата за поръчки

Ако забележите дори и най-малката грешка във вашия магазин, тя трябва незабавно да бъде отстранена. Изследванията потвърждават, че онлайн пазаруването потенциално губи около $ 44 милиарда само заради малки грешки в интерфейса на сайта.

6. Информация за броя на достъпните продукти

Потребителите трябва да знаят колко бройки от избраните стоки могат да поръчат от сайта.

7. Информирайте потребителя за гаранцията

Не чакайте потребителите сами да се обърнат към вас с въпроси за гаранцията. Колкото по-рано предоставите информация за гаранциите на продуктите, толкова по-висока е вероятност за покупка.

Идеално оформената страница за поръчки – основният елемент на ресурса

1. Индикатор за етапа на оформлението

За потребителя винаги е важно колко продължителен е процеса по оформлението на сделката. Благодарение на постъпковия индикатор, на този въпрос може да бъде нагледно отговорено.

2. Призив за действие

Един от основните пунктове. Трябва да бъде яркото оформление, с последователен и кратък текст. Трябва да се откажете от близкото разположение един до друг на бутоните „Оформи покупката“ и „Откажи поръчката“.

3. Връзка за връщане към предишно действие

Добавете връзка, даваща възможност за връщане една стъпка назад. Не ограничавайте своите потребители в действията им.

4. Номера на горещи линии

Някои купувачи не обичат да плащат онлайн с кредитна карта. Необходимо е да се предвиди възможност за поръчка по указан номер, което ще позволи на потребителя да получи консултация при необходимост.

5. Мини-изображения на стоките

На страницата за поръчки е необходимо да има мини-изображения на продуктите. Потребителите трябва да бъдат сигурни в достоверността на закупените стоки.

6. Възможност за редакция на поръчката

Направете по-удобно и по-лесно редактирането на списъка с оформени продукти.

7. Поставяне на препоръки

Препоръките трябва да бъдат внимателни – цените на предлаганите стоки трябва да съответстват на цената на поръчката.

8. Фактори за безопасност

Полезен елемент е иконата, потвърждаваща безопасността на връзката, при която информацията за поръчката няма да попадне в ръцете на трети страни.

9. Осигурете различни възможности за плащане на поръчаните стоки

Клиентите трябва да имат възможност за избор на най-подходящият вариант за плащане. Дайте им различни начини за избор как да платят поръчката си.

10. Запазване на поръчката

Опитът показва – за много потребители кошницата на „интернет-магазина“ се превръща в списъка с възможните бъдещи покупки. Дайте им възможност да запазят продуктите, които са добавили в кошницата за да могат на по-късен етап от време да се върнат обратно в магазина и да ги поръчат. Важен елемент остава връзката по електронната поща – информирайте клиентите си за складовата наличност на интересните за тях продукти от предишните им поръчки.

2022-05-19T11:47:43+03:00