4 промени, с които PHP програмирането става по-лесно

php_development Лесно е да мразиш PHP. InfoWorld дори съставя свой собствен списък от 12 неща, които влудяват разработчиците. Но през последните няколко години PHP има някои промени. Въпреки, че потребителите , които са използвали Python или Ruby, на дали ще се върнат обратно. Ето и четирите най-големи подобрения. Пакет и управление Доскоро единственият практически начин да се менажират пакетите за PHP бе използването на PEAR (PHP Extension and Application Repository).  Но PEAR отдавна се разглежда като остарял и сложен за работа. Голямата промяна дойде с Composer. Пакетите се разглеждат проект по проект, така че е доста по-лесно да се определи кои са необходими за даден проект. Работи се с хранилище на име Packagist, което включва много PHP приложения, рамки и компоненти. Hack / HHVM (HipHop Virtual Machine) Две от най-значителните промени в PHP са дошли с любезното съдействие на Facebook : Hack и HHVM (HipHop Virtual Machine). Hack добавя функции, които не присъстват в PHP по-подразбиране, като например възможността да напишете статичен обект. Hiphop транслира PHP кода в С++ код, което увеличава съществено производителността на мрежата и позволява на всеки сървър да обработва с до 50% повече данни от преди. HHVM е виртуална машина с помощта, на която производителността се увеличава 5 пъти. PHP-FIG PHP Framework Interop Group са група програмисти, които разработват големи проекти и комуникират помежду си, разработвайки стандарти. Някои от стандартите са за стил, интерфейси на библиотеки и как да зареждаме автоматично класове. Групата е изцяло на доброволен принцип и е неофициална. Проекта PhpngPhpng е ново поколение на интерпретатора за програмния език PHP, който е характерен с използването на новия вариант на енджина Zend Engine. В новия интерпретатор са използвани нови методи за работа с паметта и нови технологии на JIT компилацията. При създаването на Phpng фокуса е бил насочен към промяната в начина на паметта и миграциия към нови структури за съхранение, които да сведат до минимум броя на операциите. Идеята за преработка на структурите е била свързана с определен риск, т.к резултатите са били непредсказуеми, но с идването на първите резултати се показва, че разработчиците са избрали правилният път. Наблюдава се значително увеличение на производителността, по-ниска консумация на памет и др.