Готов ли е вашия онлайн магазин за Черния петък?

Черният петък наближава, а вашият сайт готов ли е за огромния приток на трафик? По-долу сме ви подготвили списък със съвети, чрез които да се уверите, че сайтът Ви е готов за големият трафик през Черния петък.

Създайте специална целева страница за Черния петък


През последните години бе установено, че в топ-20 на търсените ключови думи се е настанила фразата “Блек Фрайдей” (Черен петък). Излишно е да казваме, че това особено подчертава значението за създаване на специална целева страница, където са поместени всички изгодни предложения за въпросния ден.

Изследвания показват, че потребителите правят предварителни проучвания на изгодните покупки, които ще са достъпни по време на черния петък и точно в деня те вече са с ясно решение какво искат да купят.

  • Какво да включите в целевата ви страница за Black Friday:
  • Датата на началото на продажбите
  • Брояч с часовник и таймер
  • Покана за имейл абонамент
  • Методите за доставка
  • Политиката за връщане на продуктите
  • Ценови предложения

Ако специалната целева страница все още не е “оживяла”, добавете я в XML картата на сайта ви, така че Google да я открие по-рано и индексира за да започне да излиза в резултатите от търсенията.


Подгответе началната си страница

Началната Ви страница е центърът за показване на всички ваши предложения и ориентирът на посетителите към страниците от които се нуждаят. В началната страница трябва да се включат основните оферти и предложения, така че посетителите да могат бързо да се ориентират към продуктите.

Също така ще трябва да преосмислите и навигацията и временно да добавите линк към страницата, посветена на Черния петък, така че купувачите да могат лесно да я достигат и използват.


Подгответе сайта си


1. Скорост на страницата

Оптимизирането на времето за зареждане на страницата вече е по-важно от всякога. Хиляди потребители ще посетят сайтът ви за ден, което е чудесно, но ще може ли той да се справи с внезапния приток на такова количество трафик? Бързината на зареждане вече е от съществено значение; посетителите не само искат да направят изгодна покупка, но те очакват от търговеца да им подсигури добър опит, което означава, че не искат да чакат зареждането на страниците на сайта.

Към момента вече съществуват редица инструменти, като Load Impact например, чрез които да проверите капацитета на вашия сървър и инструмента PageSpeed ​​на Google за проверка на времето за зареждане на страниците. Фокусът ви трябва да е насочен към страниците, които ще получат най-високи нива на трафик и ключовите страници за генерирането на конверсия.


2. Queuing система

Това всъщност е страницата, уведомяваща клиентите, че има забавяния и се извинявате за причиненото неудобство. Миналата година се наблюдаваше тенденция сред много от сайтовете, които показваха уведомление на купувачите, че има огромно търсене и че ще трябва да изчакат. Това е добър начин да се намали претоварването и да се подобри потребителския опит.

3. Оптимизация за мобилни устройства

През 2015 г. 60% от трафика на Черния петък дойде от мобилни устройства и този тренд се очаква да продължи да нараства през тази година. Поради естеството на продажбата, посетителите трябва да действат бързо, затова вашия сайт трябва да работи безпроблемно. Уверете се, че сайтът изглежда добре и може лесно да се работи с него от мобилно устройство.

Съществуват няколко прости проверки, които можете да предприемете за да си гарантирате, че сайтът Ви е оптимизиран за мобилни устройства:

Оптимизирайте скоростта на страниците си;

Не блокирайте CSS, Javascript или изображенията;

Не използвайте flash; а вместо това употребете HTML5;

Избягвайте използването на изскачащи прозорци по това натоварено време;

Увеличете размера на бутоните си.

4. Оправете неработещите URL адреси

Никой не иска да попадне на повредена страница в най-доброто време, още повече когато клиентът бърза и иска да вземе изгодно даден продукт. Неработещите страници не само осигуряват лош потребителски опит, но те също Ви “изяждат” печалбата.

Добър вариант, за да подобрите on page seo статуса на сайта си е да обходите сайта, използвайки инструменти, като Screaming Frog за откриване на всички повредени страници, съдържащи продукт, който се предлага. Те могат да са се повредили посредством промяна на URL, но без създаването на необходимото пренасочване.

Предлагаме ви да ги оправите веднага, като с приоритет трябва да са страниците с най-много посещения и тези генериращи най-много продажби.

След като сте ги открили и сте ги пренасочили към подходящ заместник, маркирайте ги като фиксирани в Search Console, така че Google да знае, че са оправени.

5. A/B тестове на сайта

Променете езика, използвайте или променете изображенията или графиките и тествайте ефекта и в двата модела, което е чудесен начин да се види как клиентите реагират.

Правейки това всяка година ще можете да опознаете по-добре аудиторията Си и начина, по който тя се държи през Черния петък.

Важно е да се помни, че купувачите разглеждат и вземат решения според своите навици, така че точно там трябва да се акцентира.

6. Знайте вашите Ключови думи

Сега е големият момент за достигане до тези клиенти, които търсят да закупят специалните коледни подаръци и свързаните с този празник стоки, като мебели и уреди за да направят празничния си сезон специален.

Полезно е да се направят някои проучвания на ключовите думи за някои от основните Ви целеви страници. Купувачите могат да търсят някои сезонни термини и намаления, като коледни подаръци, Черен петък, специални отстъпки, продажби и други подобни.

Извършването на някои малки фини корекции по текста и ключовите думи, могат да насочат към най-добрите Ви целеви страници доста повече таргетиран трафик и съответно това да спомогне за увеличаване на продажбите и печалбите.

След като сте уточнили ключовите думи, към които трябва да се съсредоточите, е време да направите преглед на настоящите мета данни и да оптимизирате мета заглавията и описанията, така че те да са насочени към сезонните и специалните предложения.

7. Ускорете процеса на поръчките

Времето е от съществено значение; посетителите трябва да могат бързо да добавят продуктите към своята кошница и да ги поръчват бързо, преди да са свършили.

Процесът по регистрация е необходимо да се премахне в този ден, така че купувачите да могат да пазаруват бързо. Ако още не сте го направили, помислете за възможността да влезете, като гост и да спомогнете за ускоряване процеса на плащане и намаляване на процеса за отказ от кошницата.

8. Отличете се с лесен и ясен призив за действие

Използвайте прост и кратък език, който ще привлече вниманието на тези клиенти, които сканират страницата за думи и примамливи фрази. Фрази като "вземете отстъпката сега", и "бързо - ограничена наличност", хващат окото на купувачите и ги примамват да вземат бързо решение.

Хората бързат, така че това е чудесна възможност да напътствате все още неориентирания потребител към извършване на покупка.

Друг чудесен начин да направите това е да покажете нивата на запасите в продуктовите си страници, така че посетителите да знаят колко от продуктите са останали. Ако те не купят стоката сега, има вероятност да пропуснат тази възможност по-късно.

9. Създайте интерактивни графики

Създайте изображения, които да хващат окото, така че изгодните ви предложения да се забелязват лесно от потребителите. Не е необходимо да сте дизайнер, а простите и творчески банери също са ефективни. Тези графики могат да се създават чрез инструменти, като Canva, позволяващи изработката на специални шаблони.

Можете да използвате тези графики за да изградите у потребителите очакване преди Черния петък, така че да получите развълнувани клиенти, тръпнещи в очакване с това какво ще стане. 

10. Оптимизиране на изображенията

Оптимизирането на снимките е също толкова важно, колкото и целевите страници. Някои потребители могат да търсят продукти чрез Google Изображения, така че е излишно да се лишите от този трафик, а това може да се случи ако не сте оптимизирали ALT таговете.

11. Създайте имейл известия при изоставяне на кошницата

Пазаруването по време на Черния петък малко влудява в резултат на което, посетителите са склонни неистово да изоставят процеса по оформянето на поръчката по средата.

Проучване от миналата година показа, че средният процент изоставяна пазарска кошница през 2015 г. на Черния петък е огромен - 65%. За да намалите този процент можете да изпратите имейли на хората,  изоставили кошницата си, леко напомняйки им, че са напуснали своята кошница и че ги очаквате да довършат покупката си.

Комбинирането с голямо количество изображения на продукта ще Ви помогне отново да разпалите първоначалните положителни емоции в купувача.

12. Повишете PPC кампаниите си

PPC е чудесен начин да привлечете вниманието към вашите предложения и да създадете усещане за спешност. Подготовката е ключова, когато става въпрос за получаване на рекламите. Съществуват редица стъпки, които да предприемете за да станете готов.

1. Увеличете бюджета и офертите си

2. Пуснете специални кампании за мобилните потребители

3. Пренапишете рекламите, така че те да съдържат фразата "Черен петък"

4. Създайте график на кампаниите в най-натоварените моменти

5. Създайте ремаркетинг кампания