Експериментите на Google върху търсачката

Може би все още не сте забелязали или не се намирате сред локациите с тестовете, но компанията Google промени цвета на връзките в резултатите от търсенето. Нововъведението не е глобално, но е много осезаемо.

 

eksperimenty-poiskovika-google.jpg

 

Търсачката Google експериментира. Потребителите от различни страни по целия свят започват да забелязват някакви промени - връзките в списъка от търсенията на търсачката са потъмнели. Сега познатият син цвят може да бъде заменен с черен, ако разбира се това се хареса на потребителите.

 

В тестовете участват само определен брой потребители от целия свят, а останалите виждат връзките с резултатите от търсенето в стандартния син цвят.

 

google-poisk-cherniy.jpg

 

На пръв поглед, цветовото решение е дреболия. Но това съвсем не е така, тъй като дори и при най-малката промяна, търсачката може да изгуби част от потребителите си. Именно по тази причина, ръководството на търсачката Google никога не вземат прибързани решения и прекарват дълго време в тестове, проверявайки реакцията на потребителите на едно или друго изменение. Например, през 2015 г., разработчиците на корпорацията трябваше да хвърлят доста пот по време на работата си по замяната на цвета на навигационните връзки. Преди това, тъй като бяха осъзнали, че потребители одобряват мекия пурпурен цвят, бяха тествани повече от 40 нюанса на синьото.

 

Дизайна с черните връзки обаче не се посреща много добре от потребителите. В Twitter се появиха доста разгневени съобщения и призиви за връщане на сините връзки. Част от потребителите на чуждестранен форум пък са реагирали на незначителните промени, преинсталирайки своя Windows.Очакваме тепърва да разберем как промените в цветовете може да повлияе на AdWords рекламите.