През май тази година Google представи новата актуализация Panda 4.0. Това е поредната наказателна акция от страна на компанията към сайтове, които използват нерегламентирани практики за оптимизация. И въпреки, че от Google бяха съобщили, че няма да обявяват ъпдейтите по Panda, последният 4.0 бе официално обявен, т.к засяга различните езици в различна степен. Интегрирането на Panda 4.0 ще се отрази на приблизително 7.5% от заявките на потребителите за сайтове на английски език  Едни от най-големите губещи се оказаха ebay.com и ask.com. Новият ъпдейт ще доведе оптимизацията на сайтовете, които искат да бъдат на най-горните позиции в търсачката на ново ниво. А дали трябва да се притесняваме от бота? Да – ако страницата ви е пълна с ключови думи само за по-добро класиране. Ако съдържанието ви е качествено и авторско, то тогава вие трябва да се радвате на подобни ъпдейти. Алгоритъма е проектиран, че да подобрява възможностите на най-голямата търсачка в интернет и да ни позволи максимално лесно да откриваме информацията, която ни интересува в глобалната мрежа.