SEO оптимизация на блог

SEO оптимизацията е нещо, което всеки блогър трябва да направи. Когато мислите за SEO на вашите блогове се съсредоточете върху две части – off site и on site. В тази статия решихме малко по-подробно да обясним какво именно представлява Off site и On site оптимизация. Off site техниките са повече за това, което правят другите на техните страници, които са свързани към Вас. Много от тези фактори са извън контрола на блогъра. Най-мощният фактор са безспорно Inbound Links. Общоприето е, че връзки, които сочат към сайта, са едно от най-мощните средства за катерене. Да го кажем най-просто всеки линк към вашият сайт се вижда от търсачките като вот на доверие на вашата страница. В идеалният случай входящите връзки трябва да имат три основни качества:

  1. по-високо класирани са от вашата собствена страница
  2. имат общо с тематиката на вашата страница
  3. свързват се с Вас с подходящи ключови думи

Как да генерираме качествени входящи връзки?

  • Качество на съдържанието – според нас най-добрият начин да имате много линкове към вашата страница е да имате качествено съдържание, което хората ще искат да четат.
  • Уведомяване на авторите на блогове за съдържанието Ви – ние от Viste препоръчваме да напишете качествен пост по дадена тема, която знаете че ще заинтригува други блогъри и да им изпратите email, който да ги уведоми за поста Ви.
  • Директории – друг начин за генериране на входящи връзки е да изпратите вашите към директории. Има много директории, които предлагат безплатно добавяне.
  • Inter-Link – блогъри, които присъединяват блог към мрежи. Едно от предимствата е, че обикновено обектите се свързват един към друг и по този начин Вие имате пълен контрол.
  • Купени връзки – много професионални блогъри разполагат с бюджет за закупуване на линкове към високо класирани страници. Бихме Ви препоръчали да внимавате с тази практика защото Google успява да засече някои от използващите практиката и съответно ги санкционира.
  • Разменени връзки – много блогъри разменят връзки помежду си. Понякога това се случва по естествен път, но понякога са стратегически.

On site техниките са, за повече контрол над това, което пишете.

  • Ключови думи – определят се няколко думи за ключови на статията Ви. Тези думи трябва да са думите използвани най-често в статията Ви. Не слагайте прекалено много ключови думи.
  • Тематични сайтове – една от развиващите се теории е, че по-добре ще се класирате, ако имате значително количество постове на сходна тема.
  • Дизайн на сайта – уверете се, че страниците Ви са видими от всички основни браузъри. Търсачките са склонни да не харесват твърде много флаш, рамки или Java script. Също така се опитайте да пазите блога си чист от мъртви линкове.
  • Редовна актуализация – колкото повече актуализирате блога си, толкова повече търсачките ще изпращат роботите си към вашият сайт, за да го индексират. Това означава, че вашите статии ще се появят индексирани за дни, дори и за часове, а не за седмици.
  • Изходящи връзки – свързването към други сайтове не означава, че ще изпращате трафик извън блога си. Също така имайте в предвид, че твърде многото изходящи връзки могат да имат отрицателно влияние върху сайта Ви. Както повечето неща при SEO оптимизацията ключът е умереност.
  • Правилен избор на домейн – има много фактори, които трябва да имате в предвид при избора на домейн. От една страна, може би ще искате да включите ключовата дума, ако е възможно. На второ място трябва да проверите дали е използван домейна преди това. Регистрирайте вашият домейн за по-дълго време, т.к регистрираните за по-дълго имат предимство при индексацията. Това се прави от Google защото много спам сайтове се регистрират за кратък период.
  • Постове – старайте се постовете Ви да не бъдат прекалено кратки, минимум 250 думи, но не е желателно да са и много дълги. Разбира се понякога няма как да избегнете кратките или прекалено дългите постове, но се постарайте да не са преобладаващата част от съдържанието Ви.
  • Количество на съдържанието – по-големите сайтове се класират по-добре от малките, макар и да е възможно и малък да е по-добре класиран от голям. Не ни разбирайте погрешно, нямаме в предвид да пълните сайта си с глупости. Ние смятаме, че с течение на времето се изгражда голям сайт.