Как да изчистим коледният инвентар и да увеличим продажбите

Как да изчистим коледният инвентар и да увеличим продажбите на онлайн магазина ?

 

Общ проблем на много онлайн търговци е, че след интензивните коледни промоции при тях остава стока, която залежава по складовете. В тази статия ще дадем съвет, с който ще може да изчистите тази стока и да увеличите продажбите на онлайн магазина си.

Маркетинговата техника, която ще препоръчаме е заимствана от популярна японска традиция, наречена Фукубуруко (Fukubukuro), което се превежда като късметлийски или мистериозни подаръци. Ние ще обясним как да използвате тези подаръци в онлайн магазините си. Освен да се отървете от стоката си, това е добър начин да се справите със спадовете в оборота след голямото пазаруване по празниците. 

Има различни варианти да ползвате тези мистериозни или късметлийски подаръци. Обикновенно в Япония фукубуруко са торби пълни с разнообразни продукти, които са тайна за клиента. Продуктите са с 50 или повече процента намаление, като търговците разчитат на приятният елемент на изненадата. По същият начин в онлайн магазина си може да правите продукти тип изненада, който са с голямо намаление. Тези продукти могат да бъдат категоризирани или да им поставяте атрибути, но трябва да оставите елемента на изненадата при закупуването им. 

Друг вариант да ползвате този маркетингов похват е да подарявате подобни късметлийски пакети при голяма поръчка. Изчислете при каква сума си струва и правете подаръци на клиентите си при поръчка над дадената сума. По този начин ще подканвате потребителите си да правят по-големи поръчки и ще ги изненадвате приятно. За онлайн магазини това може да направите със модул за подаръци. Подобни модули може да намерите за всяка по-голяма e-commerce платформа като prestashop, opencart, magento, woocommerce и т.н.

Пример за подобен модул:

За Prestashop ТУК 

За Opencart ТУК

За Магенто ТУК

Ако решите да приложите този маркетинг похват във вашият интернет магазин то тогава ето още няколко съвета, от които може да имате полза.

Създай страница за често задавани въпроси. Ако не сте правили подобно нещо преди, потребителите ще имат въпроси. 

Примерно:

Включена ли е доставка?
Може да се обменят предмети? Да връщат?
Какво може да се очакват като цяло клиентите?
Какво е стойността на пакета?
Има ли ограничение за броя кутии, които клиент може да купи?

И накрая искаме да напомним да имате предвид, че тези клиенти са хора, които пазаруват от вас редовно, така че те имат добро чувство за стойността на всеки един от вашите продукти.