Как да създадете продажбена фуния за вашия Wordpress бизнес

Искате повече клиенти в wordpress сайта си?

 

 

Един от най-трудните аспекти в управлението на Wordpress бизнеса е излизане от цикъла на празника или глада, на който толкова много от нас също са жертва. Той винаги изглежда, че или имате твърде много работа или не достатъчно?

 

Ако смятате, че сте сред тези, които желаят да имат по-последователен начин за привличане и конвертиране на нови клиенти, тази статия е за вас. Ще обсъдим основите при изграждането на продажбена фуния за вашия Wordpress бизнес.

 

Целта е да ви помогнем да създадете фуния на продажбите, което всъщност е процеса по превръщането на посетителите на вашия сайт в потенциални клиенти.

 

Проблемът на текущата Ви продажбена фуния

В повечето случаи, когато става въпрос за малък Wordpress бизнес, има два често срещани проблема с фунията на продажбите. Първият изобщо е липсата на продажбена фуния. Доста лесен за определяне проблем, нали? Ако това се отнася и за вашия бизнес, вероятно ще трябва да прескочите направо към следващия раздел, където ще обсъдим как да започнем изграждането на продажбената фуния.

 

Вторият и вероятно по-често срещан проблем с фунията на продажбите е дали всеки посетител на вашия сайт е готов да наеме вас или агенцията Ви – днес. Тези "фунии" обикновено са съставени от една форма за контакт, която казва "Обадете ни се да обсъдим проектът Ви" или нещо подобно. Да, но това е мястото, където фунията започва и завършва.

 

За съжаление обаче, този "един размер подходящ за всички" продажбени фунии наистина не работи. Повечето посетители на уебсайта Ви не са готови да ви наемат - все още. Но това не означава, че те са загубена кауза. Всъщност точно обратното.

 

След като сте изградили правилната фуния, ще започнете да виждате увеличаване на броя на посетителите, които са готови да се движат през различните етапи на процеса по продажбите. Вие с по-голяма лекота ще започнете да генерирате потенциални и целеви клиенти. С течение на времето, вече като имате повече лоялни клиенти във вашата фуния, процеса по продажбите ще бъде по-последователен.

 

Изграждане на продажбена фуния

Отделянето на време за изграждане, тестване и усъвършенстване на подходящата продажбена фуния може не само да подобри конвертирането, но и да направи по-лесно намирането и привличането на потенциални клиенти, които действително се интересуват от услугите, които предлагате. Няма значение дали сте разработчик, дизайнер или продавате потребителски шаблони. Вашият бизнес трябва да се възползва от добре проектирана продажбена фуния.

 

Една добре създадена фуния прави процеса по продажбите по-лесен за вас и вашите бъдещи клиенти. Има 4 неща, които ще обсъдим в тази статия. Първото е как да структурирате съдържанието си по начин, по който е по-вероятно да привлечете нови клиенти. Второто нещо, което ще разгледаме са 3-те различни части на продажбената фуния, които са от решаващо значение за цялостния успех.

 

Необходимост от съдържание

 

 

Противно на общоприетото схващане не е нужно да имате блог на вашия сайт. Все още можете да създадете вашата продажбена фуния, използвайки комбинация от целеви страници и добавяне на форма за контакт.

 

Разбира се съществуването на блог със сигурност е за предпочитане при началото на процеса по създаването на продажбената фуния. Той Ви позволява редовно да публикувате съдържание за посетителите на всеки етап от процеса на вземане на решения. Независимо дали сте създали блог съдържание или целеви страници и имейл абонати, има някои общи най-добри практики, на които искаме да обърнем внимание.

 

1. Знайте за кого пишете. Тази статия е насочена конкретно към собствениците на бизнес, които използват Wordpress за да изкарват прехраната си. По-голямата част от тази аудитория се състои от дизайнери, разработчици или собственици на малки агенции, които се интересуват от привличането на повече клиенти с по-малко усилия. Всеки пост или имейл, който пишете трябва да е специфичен за целевата Ви аудитория.

 

2. Заглавията трябва да привличат вниманието на аудиторията. Всяко блог заглавие или имейл трябва да казва на посетителя какво точно съдържание ще открие. Това също трябва да е направено по един привлекателен и красив начин.

 

3. Започнете първия си убедителен параграф с проблемите и намеци за решение. Убедете се, че следващите параграфи предоставят това, което се очаква от клиентите.

 

4. Използвайте големи изображения, за да разбивате съдържанието, когато е възможно.

 

5. Осигурете си социално присъствие. Смисълът е такъв, че като споделяте съдържанието си, хората ще знаят за него.

 

6. Включвайте съответния призив за действие, където читателят най-вероятно ще се опита да вземе решение.

 

Това са най-добрите практики от гледна точка на съдържанието, но нека погледнем по-отблизо трите основни части на продажбената фуния.

 

Етап на потвърждението - "Упс, имам проблем"

 

 

Когато посетител за първи път достигне до сайта Ви, той обикновено е в много ранен стадий от процеса по вземане на решения. Той знае, че има проблем или задача, с която трябва да се справи и това е всичко. Той може би наблюдава спад в продажбите, което се дължи на по-ниската посещаемост на сайта, но не е сигурен в точната причина защо. Вашият посетител търси възможни отговори.

 

Шансовете този посетител да вземе телефона и да ви позвъни на този етап са някъде между минималния и нулевия. Представянето на контактна форма, предлагаща безплатна консултация вероятно няма да проработи.

 

Какво точно ще проработи не може да се каже, но общото съдържание вероятно ще помогне за идентифицирането или предоставянето на повече информация относно проблема. Така, че какво може да се направи? Използвайки предишния пример, може да осигурите поредица от публикации в блога си, които обсъждат всичко относно последните промени по алгоритъма на Google за значението на това, че сайтът трябва да има мобилна версия или може би дори и един пост, покриващ всички on-page SEO фактори, които най-вероятно ще повлияят на класирането.

 

Към този конкретен блог пост трябва да има призив за действие. Например, може да подтикнете посетителя да се абонира за имейл бюлетина Ви, от където да му изпращате серия от имейли. Във всички тези мейли ще се изпращат повече подробности относно потенциалните причини, поради които трафикът към сайта може внезапно да спадне. Покрийте например 4-5 от причините и създайте по един кратък имейл за всяка една от тях.

 

Също така в съдържанието към мейлите включвайте и линкове към допълнително съдържание, които всъщност ще бъдат прехода към следващата стъпка в процеса.

 

Разглеждане на етапа – "може би трябва да си наема помощник?

Следващата стъпка във фунията е предназначена да помогне в по-нататъшното придвижване в процеса по вземане на решения. Ще има много хора, които отпадат или изчезват още в първия етап. Това са "направи си сам" хората или евентуално тези, които имат чичо, който изгражда уеб-сайтове като хоби. Не се безпокойте, те може да се върнат по-късно, но за сега няма смисъл да губите време и усилия в тях.

 

Втората фаза от вашата мисия е да отговорите на следващия кръг от въпроси. На този етап в процеса посетителите са инвестирали известно време на вашия уеб сайт, прочели са вашите имейли. Те са чели вашите страници, разглеждали са портфолиото Ви и са прочели няколко препоръки от клиенти.

 

Със специфичното съдържание искате да предоставите на този етап как сте помогнали на клиентите с подобен проблем. Някои идеи могат да включват казуси или дори клипове, които отговарят на някои специфични въпроси, проблеми или възражения от предишни клиенти.

 

Отговаряйки на възраженията и предоставяйки повече информация, някои от вашите перспективи ще стигнат до етапа, когато клиентът е готов да научи повече за вашите услуги. След като са прегледали казусите, те може би се чудят дали ще можете да доведете до същите резултати и техния сайт, така както сте го направили за клиента в казуса.

 

В съдържанието, което създавате за този втори етап е време да започнете с представянето на някои конкретни оферти, които ще позволят в перспектива поискването на допълнителна информация директно от вас. Тъй като клиентът вече се придвижва по-близо до окончателния процес по вземане на решения е време да започнете да представяте оферти, които са по-специфични за окончателното решение. Те са готови да се ангажират с преустройството на сайта им и просто им трябва някаква помощ, което е следващата стъпка.

 

Етап на решение - "намерих компания, искам да я наема"

Етапът на решение е този, където най-накрая можете да превърнете посетителя в новия си клиент. Как ще подходите на този етап зависи как искате да управлявате вашия бизнес. Може би предпочитате да насочите потенциалните клиенти към продажбената страница, където те да избират нивото на желаната от тях услуга и след това да очакват последващо обаждане от вас или вашия екип?

 

Конкретни идеи за този етап на процеса може да включват целева страница, която предлага свободен личен телефон за консултация или друго. Може би да ги насочите към продажбената страница, където да изберат един от трите плана за развитие на сайта и попълване на формата за контакт.

 

Ако тази стъпка я направите както трябва, вероятността да ангажирате потенциалния клиент е голяма. Те разбират проблема си, потенциалното решение и как можете да им помогнете и защо компанията Ви може да бъде подходяща за тях. Това е вашият шанс да получите нов клиент.

 

Заключение

Обхванахме почти всички основи, участващи в създаването на продажбена фуния за вашия Wordpress бизнес. Ако прекарате малко време в проучване на някои от вашите конкуренти, вероятно ще откриете, че много малко от тях са отделили време да развият правилно своята фуния на продажбите. Ако случаят е такъв, то те Ви оставят с една чудесна възможност.

 

Опитвайки се да привлечете новия клиент, който е дошъл за първи път на сайта Ви, е губеща стратегия. Разбира се ще има малък процент от посетителите, които ще са готови да вземат решение, веднага след като посетят сайта Ви, но повечето ще ги загубите.

 

Вместо да се опитвате да конвертирате в клиент посетителя точно от първото му посещение, трябва да се съобразите с факта, че съществува процес, по който трябва да поработите първо. Това е вашата работа като Wordpress професионалист, да отговорите на техните въпроси и да им помогнете да преминат през процеса.

 

Също така е важно да запомните, че не всеки посетител ще се движи през продажбената фуния с еднакво темпо. При някои може да отнеме много по-дълго време от другите.

 

Имате ли в момента продажбена фуния, създадена за вашия Wordpress бизнес? Как въздейства фунията върху продажбения процес?