Никой не е изненадан от страница, която се зарежда бързо, но страница, която се зарежда бавно, е твърде забележима и бързо ще искате да я напуснете, преди съдържанието дори да се покаже на екрана. Всъщност повечето посетители ще напуснат уебсайт, ако страницата не се зареди напълно за по-малко от 3 секунди.
В силно конкурентния сектор на електронната търговия, където скоростта е най-важната, осигуряването на добра уеб производителност е от съществено значение за превръщането на вашите посетители в клиенти, както на мобилни, така и на настолни компютри. Смята се, че подобрение с 0,1 секунди във времето за зареждане на вашия сайт за електронна търговия може да увеличи процента на реализация с 8%!
Три причини да подобрите ефективността на вашия онлайн магазин:
- Ще подобрите значително изживяването на клиентите си и естествено ще увеличите процента на реализация,
- Ще спечелите капацитет да приемате максимален брой потребители едновременно и ще избегнете загубата на ценни клиенти по време на натоварени периоди,
- Ще получите видимост благодарение на оптималната скорост на зареждане на вашия сайт, което ще ви позволи да подобрите позицията си в резултатите от търсачките (SEO).
Така че, когато мислите за представянето на вашия онлайн магазин, трябва да помислите за:
- Потребителския опит,
- Конверсия,
- Видимост
Що се отнася до вашия магазин, най-важното е подобряването на скоростта на зареждане, като същевременно се спазват техническите изисквания на един сайт за електронна търговия през 2021 г.
Кои са показателите и как да ги оптимизираме?
Сред тях Time To First Byte и Speed Index се считат за особено важни, тъй като дават добър общ преглед на производителността на уебсайтовете.
1. Time to First Byte (TTFB)
Този индикатор съответства на времето за реакция на сървъра. Някои от основните елементи, които съставляват времето за реакция, са конфигурацията на сървъра (езици, библиотеки и т.н., които оптимизират времето за зареждане и правят уебсайта здрав) и времето за изпълнение на заявките за база данни.
Добре е да знаете: Google счита за добро, ако е по-малко или равно на 200 милисекунди и приемливо до 500 ms. Често това е единственият индикатор, който варира във времето и често е обусловен от трафика.
Съвет: Използвайте CDN (мрежа за доставка на съдържание), която ще бъде особено полезна за вашите задгранични клиенти.
2. The First Contentful Paint
От страна на потребителя, това е основният акцент. Посетител може да се окаже с време за изчакване между момента, в който щракне върху връзка, и момента, в който страницата показва елемент. Тази мярка съответства основно на времето, необходимо на браузъра да зареди отговора на сървъра и показването на първия елемент от съдържанието от браузъра.
Добре е да знаете: Квалифициран е като добър, ако е направен за по-малко от 2,5 секунди (включително TTFB), така че можем да преценим, че времето за зареждане на файловете, блокиращи изобразяването, трябва да стане за по-малко от 2 секунди.
Съвет: Компресирайте вашите HTML/CSS/JS файлове и ограничете файловете, които блокират дисплея.
3. The Largest Contentful Paint (LCP)
LCP е вторият акцент за потребителя, тази мярка интегрира повечето от видимите елементи. Това е, когато уеб страницата се оформя и получава своя окончателен – или почти окончателен вид. Тази стъпка може да бъде най-дългата и най-тежка в зависимост от съдържанието, което ще се покаже.
Добре е да знаете: Счита се за добро, ако се постигне за по-малко от 2,5 секунди (като FCP) и е приемливо до 4 секунди. Много проучвания показват, че след 3 секунди степента на отпадане се увеличава значително
Съвет: Оптимизирайте изображенията, генерирайте полезни формати (jpeg 2000, jpeg XR webp и т.н.), осигурете различни размери на вашите изображения в HTML кода и настройте кеша (браузър и сървър).
4. The First Input Delay
Този индикатор е свързан с интерактивните аспекти на страницата. Най-просто казано, това е времето за реакция на браузъра между предприето действие (например щракната връзка или бутон) и момента, в който се появи първият интерактивен елемент.
Добре е да знаете: Този индикатор измерва „времето на неудовлетвореност“ на потребителя, т.е. времето, през което потребителят ще изчака браузърът да отговори, ако щракне върху първия показан интерактивен елемент.
5. Time to Interactive (Време за интерактивност)
Този индикатор често се тълкува погрешно. Той измерва времето от началото на навигацията до зареждането на ресурсите на страницата и основната нишка на браузъра е неактивна поне 5 секунди, т.е. не е имало изпълнение на скрипт по-дълго от 50 ms.
Добре е да знаете: Вашият сайт за електронна търговия може да има добра цялостна производителност, добро FID и въпреки това лошо време за интерактивност.
Съвет: Отложете несъществените JavaScript кодове за зареждане и изтрийте ненужните скриптове за показване на страницата, за да разчистите основната нишка. Това изисква от вас да направите добра сегментация на кода.
Ето по-представителна времева линия на забавянето между индикаторите – и времевата линия на добър сайт (според Google)
Бонус индикатор: Индекс на скоростта или SIТози индикатор е бонус, защото е много зависим от FCP и LCP, които самите зависят от TTFB. Това е резултат от изчисление, базирано на скоростта и прогресивността на видимите части на страницата (плаващи блокове).
Той измерва това, което потребителят потенциално чувства, докато страницата се зарежда. Точно както FIDit е един от най-новите UX индикатори, които Google използва за SEO.
Заключение
Всеки индикатор се влияе от предишния, което ги прави важни. Както бе споменато в началото, TTFB е особено важен и много колеблив, тъй като зависи от качеството на вашия хостинг и трафик, така че лошият TTFB може да повлияе негативно на производителността на вашия сайт. Този индикатор не се дава често от повечето инструменти за измерване на производителността (Page Speed Insights, GtMetrix), защото е сложна и неясна стъпка, която също е много техническа. Оттук и трудността за достъп и тълкуване на информацията за неексперти.