Бъдещето на проследяващите бисквитки на трети страни.

Бъдещето на проследяващите бисквитки на трети страни.

Време за четене 3 минути

Ако разчитате на проследяващи бисквитки на трети страни, за да получите информация като местоположение на потребителя, възраст и история на сърфиране, за да насочите по-добре рекламите си, предстоящото им премахване от Google през 2023 г. може да унищожи всичко това.

Но не се притеснявайте, има три лесни алтернативи, които можете да използвате, за да замените бисквитките за проследяване на трети страни.

Какво представляват бисквитките

В най-основната си форма онлайн бисквитките са карти с памет, които могат да разпознават онлайн поведението и да запомнят вашите действия. Става така:

Когато посетите уебсайт, уебсайтът поставя малка бисквитка на вашия твърд диск със собствен идентификационен номер. След това този сайт използва тази бисквитка, за да следи вашата сесия. В този случай сесията се определя като пълно изживяване на уебсайта от началото до края, тя ще прави неща като проследяване на артикулите във вашата количка, запомня данните ви за вход, така че когато затворите страницата и се върнете, не е необходимо да я въвеждате отново и да следите какви елементи сте разгледали, за да може да ви предлага по-добре насочени реклами.

Има три различни вида бисквитки:

  • Бисквитките за сесия са временни и запомнят вашите онлайн дейности.
  • Постоянните бисквитки са там, за да запомнят всички предпочитания, които вие сте направили.
  • След това има такива, което обичаме да наричаме страховити бисквитки, известни също като бисквитки на трети страни, известни още като проследяващи бисквитки.

Това са бисквитките, с които „майка ти ти каза да не се мотаеш“. Те събират различни форми на данни, които след това се предават или дори се продават на рекламодателите от уебсайта, създал бисквитката. Те проследяват вашите интереси, местоположение, възраст и тенденции в търсенето. Тези бисквитки грабват информация, която търговците могат да използват, за да предоставят страхотни персонализирани реклами.

Попитани за предстоящото премахване, 41% от търговците смятат, че най-голямото им предизвикателство ще бъде пълната им неспособност да продължат да проследяват правилните данни. В свят, в който поверителността става цар и 72% от хората казват, че се притесняват да бъдат проследявани онлайн и какво се прави с тяхната информация, ще имате нужда от нови надеждни начини както да задоволите нуждата на клиентите си от защита, така и да изпълните маркетинговите си цели. Ето как:

Данни от нулева страна

Данните за нулева партия са данни, които клиентът споделя с марка доброволно. Това позволява на потребителите да вземат информирани решения относно своята информация, като знаят кой я притежава и как компанията ще се справи с нея.

Страхотен начин да започнете да събирате Данни от нулева страна е като зададете на потребителя колекция от конкретни въпроси, които ще ви помогнат да насочите рекламата си за продукт конкретно към техните нужди. Например, Beardbrand има викторина, наречена какъв тип брада имате Вие? Използването му ще ви накара да отговорите на въпроси като какъв тип окосмяване на лицето искате? Каква е прическата ти? В края на теста потребителите получават какъв тип кожа имат и реклама за продукта, който работи най-добре с техния тип. С викторините потребителите основно дават на маркетолозите цялата информация, от която се нуждаят, за да им пуснат персонализирани реклами и да ги превърнат в плащащи клиенти.

Стартирайте насочени реклами в социалните медии

След това стартирайте насочени реклами в социалните медии. Ако все още искате възможността да задавате хипер насочени реклами, инструментите за реклами в социалните медии са правилният начин. Те ви позволяват да насочвате рекламирани публикации в социалните медии към други хора във вашата индустрия, да насочвате към демографски признак или да показвате прилики с последователите на вашите собствени страници. Това ви позволява все още да насочвате кампании въз основа на неща като местоположение, индустрия и възраст.

Privacy Sandbox

На последно място, Privacy Sandbox. Privacy Sandbox е проектиран да замени нуждата от стари технологии, като бисквитки на трети страни и рекламен идентификатор. С нови иновации, които поддържат личната ви информация по-лична, безопасна и защитена. Като ограничава скритото проследяване, той ще предостави на издателите по-безопасни алтернативи на бисквитките на трети страни. Така че можете да продължите да изграждате дигитален бизнес, докато данните на вашите клиенти остават поверителни. Той също така блокира използването на пръстови отпечатъци на устройството, противоречива схематична тактика, която често се използва като незабавна замяна на бисквитки от трети страни.

Google все още не е пуснал нищо друго освен бета версия на Sandbox, но когато направят официалната версия в началото на 2023 г., тя ще бъде толкова лесна за използване като разширение за Chrome.

Бисквитките са необходими, но само когато се използват умерено. Бисквитките от първа страна са питателни и вкусни добавки към всяка здравословна диета за сърфиране, те правят живота на потребителите по лесен и удобен.

Бисквитките на трети страни са нездравословната храна, от която търговците трябва да започнат да се отучат.

Не забравяйте, че увеличаването на поверителността и сигурността е страхотен начин за насърчаване на по-добро потребителско изживяване и дава на вашия бизнес по-висок шанс за успех.

2023-04-24T07:49:26+03:00