Какво да очакваме през 2024 в e-commerce

Какво да очакваме през 2024 в e-commerce

Време за четене 3 минути

След като в края на миналата година изкуствения интелект бе сложен в законови рамки, то в настоящата година следват и определени  промени и в e-commerce. Вече 2024г. е факт и следват много вълнуващи иновации и в електронната търговия. Изминалата 2023г.  донесе впечатляващо развитие в интернет търговията – от увеличеното използване на AI и VR , до нарастващото значение на устойчивостта и социалната отговорност в индустрията. Електронната търговия измина дълъг път от създаването си и продължава да се развива с бързи темпове. Но какво ни очаква през 2024 г.? Какви тенденции ще оформят пазара на електронната търговия през настоящата година и как компаниите могат да се подготвят да останат конкурентоспособни може да прочетете в следните 10 подточки.

1. Устойчивостта става нещо естествено

Тенденциите в устойчивото развитие, които се появиха през последните години, следва да стават все по-обозрими и през 2024 г.

Клиентите ще стават все по-екологични и ще обръщат внимание на това, как бизнесите произвеждат продуктите си и как ги разпространяват. Компаниите за електронна търговия все повече ще разчитат на устойчиви вериги за доставки, опаковки и продукти, за да отговорят на тези нарастващи потребителски нужди.
Устойчивостта вече няма да бъде търговска стратегия, а вече ще бъде естествена част от бизнес модела.

2. Изкуствен интелект (AI)

AI вече се използва в различни аспекти на електронната търговия, като чатботове и генератор за препоръки. В бъдеще обаче се очаква AI да играе още по-значима роля в електронната търговия. Например персонализирането, задвижвано от AI, ще позволи на бизнеса да предостави по-персонализирани изживявания на своите клиенти. Това което следва да доведе до по-високи проценти на реализация и лоялност на клиентите.

Около 28% от водещите компании за електронна търговия вече са внедрили AI и платформи за машинно обучение . AI на пазара за електронна търговия беше оценен на 4,06 милиарда USD през 2020 г. според MarketWatch.  До 2023 г. 36% от търговците на дребно ще използват AI, за да предоставят на клиентите силно персонализирани онлайн изживявания,

3. Разширената реалност (AR) става норма

Разширената реалност е друга технология, която вече се използва в електронната търговия, особено в индустрията за мода и красота. AR предоставя  на клиентите интерактивно и завладяващо пазаруване, преди да направят покупка.  Благодарение на „виртуалното тестване“  следва да се намали  възвръщаемостта на закупените продукти и да увеличи  удовлетвореността на клиентите. Тъй като AR технологията продължава да се подобрява, можем да очакваме  повече бизнеси, да са включили Разширената реалност в своите стратегии за продажби и развитие.

4. Гласова търговия

Гласовите асистенти като Alexa на Amazon и Google Home стават все по-популярни и започват да се използват и за транзакции в електронната търговия. Гласовата търговия позволява на клиентите да правят покупки чрез гласови команди, което прави процеса на закупуване още по-удобен. Тъй като технологията за гласово разпознаване се подобрява и повече хора приемат гласови асистенти, можем да очакваме да видим увеличение на гласовата търговия.

5. Социалните медии като платформа за продажби

Социалните медии вече не се използват само за маркетинг и обслужване на клиенти, но и с цел директни продажби. Компаниите ще интегрират продуктите си в социалните медии и ще предлагат на клиентите възможност да купуват директно от любимите си платформи. Това съкращава процеса на закупуване и повишава желанието на клиентите да купуват.

Инфлуенсър маркетингът също ще става по-важен и ще разшири обхвата на компаниите за електронна търговия.

6. Абонаментни услуги

Абонаментните услуги съществуват от известно време, но все още са нарастваща тенденция в електронната търговия. Потребителите търсят удобство и стойност, а абонаментните услуги осигуряват и двете. Бизнесът може да се възползва от периодичните приходи и лоялността на клиентите, които идват с абонаментните услуги.

7. Доставка на същия ден

Тъй като потребителите все повече свикват с мигновеното удовлетворение, доставката в същия ден става все по-важна. В бъдеще можем да очакваме да видим повече фирми, предлагащи доставка на същия ден като стандартна опция, вместо премиум добавка.

8. Трансграничната електронна търговия става все по-лесна

Границите пред международната търговия ще намаляват значимостта си и през 2024 г. Благодарение на новите търговски споразумения и по-модерните технологии, ще бъде по-лесно да се разширява бизнеса ви в различни страни. Компаниите ще инвестират повече в локализиране на своите платформи и начини за електронна търговия, за да могат да придобият представа за потребителската си аудитория и да обслужват нуждите и предпочитанията на клиентите в различни региони.

9. Блокчейн технология стават все по-сигурна

Blockchain (блокчейн) се използва в електронната търговия за осигуряване на прозрачност и сигурност.
Клиентите могат да проследяват произхода на продуктите, ще избягват фалшификации с личните си данни и финанси, и ще бъдат по защитени като цяло.

10. Мобилната търговия и прогресивни уеб приложения (PWA) остават с висока важност

Мобилните устройства остават основната точка за достъп за онлайн пазаруване. През 2024 г. прогресивните уеб приложения (PWA) ще подобрят изживяването при мобилно пазаруване, като ще предлагат бързо време за зареждане и безпроблемно потребителско изживяване.

В заключение

Бъдещето на електронната търговия е светло и фирмите, които са в крак с нововъзникващите тенденции и технологии, ще имат конкурентно предимство. Чрез включването на поне едно от изброените по-горе в стратегиите си, фирмите за електронна търговия могат да осигурят по-добро изживяване на клиентите и да увеличат крайния си резултат. Тъй като технологиите продължават да се развиват, няма ограничение за възможностите за електронна търговия.

2024-01-11T10:50:54+02:00