Офлайн и онлайн магазините

Офлайн и онлайн магазините

Време за четене 6 минути

Офлайн и онлайн магазините

Днес реших да сравня обичайния офлайн магазин с неговия виртуален колега. С цел минимизиране на пристрастията към конкретни магазини ще разгледам един общ абстрактен магазин. Взетите решения ще бъдат направени от гледна точка на обикновен купувач и търговец.

Плюсове на интернет-магазина

Започвам с плюсовете на онлайн-магазина. Пред нас са 12 конкретни предимства, които безусловно ни позволяват да дадем гласа си в полза на виртуалните продажби.

Началният капитал

Откриването на онлайн-магазин е много по-евтино начинание например, отколкото отварянето на реален супермаркет. Освен това, за разлика от сумата за отдаване под наем на площта за офлайн магазина, интернет-магазините също се отдават под наем, но наемната цена е около 50 лв. на месец без ограничения по отношение на метража 🙂

Съдържание на магазина

Съдържанието на интернет-магазина струва на собствениците им сравнително евтино. Няма нужда да се наема търговска зона за да се осигури приличен външен вид на витрините, не харчите пари за почистващи услуги, охранителни системи за осигуряване на безопасността на стоките и оборота в търговския обект, наемане на продавачи и тяхното обучение.

За безопасността обаче ще трябва да се поеме грижа. Разбира се не става дума за крадец, който да бъде задържан от охраната или електронни устройства за защита, а става дума за кибер-престъпниците, които крадат пари от сметките на потребителите, или просто получават достъп до базите данни на клиентите, хаквайки онлайн-магазина. Тук ние от уеб-дизайн студио Viste можем да бъдем полезни, тъй като сме с дългогодишен опит в областта на създаването на интернет магазини и осигуряването на тяхната безопасност. Ние следим новите тенденции в областта на киберпрестъпността и сме наясно как действат хакерите.

Анализи

Това е още един съществен плюс на интернет-магазина. Всички поръчки и покупки, направени през онлайн-магазина ще се вписват в системата и на по-късен етап при анализирането на конверсията може да се види какви продукти често се купуват и по кое време, от кои градове и т.н. Това е много по-пълна и точна информация за продажбите и ефективността на рекламните кампании, а не „сухи“ доклади от счетоводен софтуер.

Количество купувачи

Разбира се, много хора ги интересува въпроса дали се пазарува през интернет, и дали може да се правят пари от това? Статистиката показва следното:

„По данни на изследователската компания Фонда, през зимата на 2014-2015 г. делът на интернет потребителите е нараснал с 43%. Около 20% от потребителите правят покупки онлайн – това е основната причина много предприемачи да създават свои собствени онлайн магазини“.

Въпреки увеличението на броя на хората, които правят покупки през Интернет, всички те все още продължават да пазаруват част от стоките си и от офлайн магазините.

Както можете да видите, в момента се открива една благоприятна среда за отварянето на свой собствен бизнес в интернет. Какво е това, което прави онлайн-магазина атрактивен за купувачите?

Цената

Стойността на стоките в онлайн магазина обективно е по-ниска, тъй като съдържанието на този магазин за собственика е по-евтино. Това несъмнено се отнася до предимствата на интернет-магазина. Освен това, потребителя трябва да плаща допълнително за доставката, но това не винаги е така, тъй като някои магазини предлагат безплатна доставка или пунктът за доставка се намира точно в града на купувача.

Време

Клиентът не трябва да ходи до няколко магазина за да намери най-подходящия продукт на разумна цена. С цялата информация, той може да се запознае на сайта без да напуска дома си. Онлайн-магазините могат да приемат поръчки 24 часа в денонощието, без паузи и почивни дни в удобно за клиента време.

Сред офлайн магазините също се срещат такива, които работят по 24 часа в денонощието, но най-вече това са хранителните магазини.

Психологически комфорт

Посетителите на интернет-магазините не са бутани от тълпата купувачи, не чакат за да се освободи консултант и липсва натиска от страна на продавача.

Сравнение на стоките

Потребителят може да разглежда снимките от различни ъгли и всички технически характеристики с възможност за сравнение. Тук, като правило са достъпни и отзиви от други потребители, или те могат да бъдат намерени в независими сайтове и форуми. В обичайния магазин в повечето случаи ние разчитаме на мнението на консултанта, който може да бъде и предубеден.

Разширено Търсене

Потребителят може да зададе своите изисквания за продукта и магазина моментално ще покаже подходящите продукти (например, зададен ценови диапазон, година на производство и т.н.). Обикновено, консултантът не може да съхранява и обработва в ума си тази информация.

География

Достъпът до виртуалната витрина е възможен от всяко място. Ако е неудобно да пътувате из различните магазини, тук сега всички магазини се намират на едно място – на екрана на компютъра или мобилното Ви устройство.

Асортимент

Въпреки широката гама от продукти в офлайн магазините, далеч не във всички градове могат да бъдат открити ексклузивните марки и брандове дрехи, обувки, подаръци или например технологични джаджи. Затова понякога единствената възможност за закупуване на такива VIP стоки си остава интернет магазинът.

Анонимност

Никой от приятелите няма случайно да Ви срещне на излизане от магазина. Възможно е клиентът да иска да направи изненада или просто да остане анонимен.

Преимущества на обичайния магазин

Ще кажете: „Значи според вас, обичайните магазини нямат своите плюсове?!“ Ни най-малко, всъщност армията от фенове на офлайн пазаруването е много по-голяма от съответния брой фенове на виртуалните магазини.

Показателност

В обичайния магазин вие можете да видите стоките от всичките им страни, ще почувствате теглото им, можете да ги премерите и да вземете правилния размер.

В един добър интернет-магазин също можете да видите снимки на продукта от различни ъгли и в различните му цветове, както и другите му модификации. А на някои места дори поставят и видео с демонстрация на продукта.

Мигновено получавате продукта

„Дойдох, видях и си купих“, а след това стоките са в ръцете Ви. Можете дори да излезете от магазина „в нещо ново“, ако не ви се чака.

Когато става въпрос за електронни стоки, като книги, музика, софтуер, компютърни игри, то вие също веднага получавате (изтегляте) продукта си през интернет магазина.

Връщане на продукта

В случай на проблеми с продуктите (открити или скрити дефекти на стоките, несъответствие на размер), винаги можете да върнете закупеното в съответствие със закона за защита на потребителя и да получите обратно парите си. Дори и при отказ да Ви върнат парите, винаги можете да „хвърлите камък“ в „градината“ на недобросъвестния продавач. При онлайн-магазина ще трябва най-малкото да изпратите стоката обратно и да чакате решение на въпроса ви доста дълго, като в същото време не знаете до кого да напишете оплакване.

Гаранция

Ако след месец или година закупеният от вас продукт се нуждае от ремонт или друга гаранция, винаги можете да се обърнете към магазина, от който сте закупили продукта, за да бъде извършен необходимия ремонт безплатно. Нещо повече, плюс гаранцията от производителя можете да получите и допълнителна гаранция от самия магазин. При случая с интернет-магазина, оказаното гаранционно обслужване може да изисква много повече време и пари, тъй като се извършва изпращане на стоката до магазина, ремонта и връщането й обратно до адреса Ви.

Стоките на някои производители се ремонтират в специални сервизни центрове, които са представени в много градове и дори ако сте закупили продукта от онлайн магазина и имате документи, доказващи закупуването, можете да се свържете с този център за решение на проблемите.

Познаване

Харесва Ви или не, но има една категория хора (например възрастните хора), които са свикнали всеки ден да ходят в едни и същи магазини, защото „това е близо“ или „съседката ги е посъветвала“.

„Магически“ списък с продукти

Това са стоките или покупките, които вероятно през следващите десетилетия няма да станат възможни във виртуалното пространство. Това са бързо развалящите се храни, като зеленчуци или плодове.

От интернет-магазина могат да се поръчват хранителни продукти и те да бъдат доставени до дома или офиса ви в удобно за вас време, което е много важно за съвременния делови човек, за когото вечерта да се обади в магазина след работа – това е проблем. В тези случай обаче трябва да се проверява външния вид и срок на годност на закупените стоки.

Всъщност, както вече видяхме, онлайн-магазина има редица предимства в сравнение с оф-лайн магазините, както за собствениците на магазини така и за самите купувачи. Все пак, това не означава, че продажбите в Интернет ще намаляват, напротив, изследванията показват, че с всяка изминала година те стават все по-разпространени. Ето защо, ако сте решили да започнете бизнес в Интернет, то все още не е твърде късно и колкото това стане по-рано, толкова по-добре. Ние от уеб-дизайн студио Viste сме в пълна готовност за съдействие с цял екип от специалисти и разширено портфолио от проекти и доволни клиенти.

Ние можем да предложим гъвкаво ценообразуване, напълно съответстващо с потребностите и изискванията на клиента. Ние от Viste.bg имаме богат опит в работата с различните Open Sоurce платформи и разработването на плъгини към тях, които да допълват функционалността им, така че системата напълно да отговаря на изискванията на клиента, съответно на достъпни цени. Ние също така можем да предложим разработването и на ексклузивни уеб-базирани платформи със съответния дизайн, тяхната SEO оптимизация и провеждането на социал-медия маркетинг.

Или накратко, ние от уеб дизайн студио Viste ще създадем интернет магазина, от който вие имате нужда и ще привлечем необходимия към магазина ви таргетиран трафик, който моментално ще бъде конвертиран в потенциални клиенти.

Ако планирате старт на интернет бизнес още днес, свържете се с нас за да обсъдим проекта ви.

2022-05-19T11:45:27+03:00