Предимствата на Open Source платформите
„Откритите“ (или open source) CMS платформи все повече се използват от бизнеса. Въпреки това, мнозина все още се отнасят с предубеждение към подобни системи, считайки, че комерсиалните версии са по-функционални. Вярно ли е това наистина?
На световния пазар на CMS има няколко независими разработчици на Open Source-решения, голяма част от които се отнасят до системите за управление на уеб-съдържанието, а други са портални разработки. Пълноценните CMS-продукти са по-малко разпространени, но напоследък се наблюдава нарастващо внимание към поръчките на такъв софтуер. Според доклада на анализаторите от AIIM, в момента „открити“ CMS използват 6% от компаниите, WCM-продукти – 3%, а корпоративни портали – 2%. Другите 9% заявяват, че планират да внедрят тези продукти в следващите 2 години, а 64% възнамеряват да го направят по принцип. В изследваните корпоративни портали от The Real Story Group през 2009 г. също се говори за растящата роля на Open Source разработките – в доклада се сравняват 6 такива продукта, което е добър показател за всички индустрии по управление на корпоративната информация.
Подобни резултати се дължат на това, че компаниите се опитват да намалят разходите за CMS-решения, подобрявайки нивото на автоматизация в бизнеса. Темата за използването на Open Source продукти за управление на съдържанието се издига в научните изследвания на Gartner и Forrester Research в контекста за повишаване гъвкавостта на бизнес-процесите и намаляване на разходите за скъпи и традиционни CMS-приложения.
При CMS Open Source решенията има няколко предимства – отворен код, липса на недекларирани възможности, платформена независимост, намалена първоначална инвестиция.
От многобройните CMS Open Source платформи най-разпространени сред бизнеса са Opencart, WordPress, Prestashop, Magento. Това са системи за създаване на интернет-магазини и поддържат множество добавки, плъгини и възможности за разширяване на тяхната функционалност, според съответните нужди.
PrestaShop – това е страхотен енджин за създаване на онлайн магазин. Всичко е много хубаво и подредено. Тази платформа предоставя много функции, гъвкавост. Това според нас е един от най-добрите онлайн-магазини. Има дори и вградени SEO-модули.
Плюсове:
– Безплатен
– Функционален
– Много гъвкави настройки
– Добри SEO-модули и страница за грешка 404
– Много бърз ако правилно е правилно е настроен сървъра и има кеш
– Лесно се инсталира върху хостинга
Минуси:
– Малко безплатни модули и шаблони
– Малко информация в интернет
– Без предварителни настройки на сървъра и кеша, зареждането не е особено бързо
OpenCart – това е много добър интернет-магазин. Предимството на OpenCart е в простотата и високата скорост на работа. С инсталацията на тази платформа ще се справи дори и един начинаещ потребител. Преводът на български е отличен, а статиите и информацията за OpenCart са много. Безплатните шаблони и модулите са много повече от тези за PrestaShop. Но и тази система има своите недостатъци. Тук SEO оптимизацията е лоша и гъвкавостта на онлайн-магазина е слаба.
Плюсове:
– Безплатен
– Лесен за инсталация и настройка
– Много компоненти (много информация и статии за опен-карт)
– Повече безплатни шаблони и модули от престашоп
– Добър превод на български език
– Дори и начинаещ се справя с работата
Минуси:
– Няма 404 страница
– Слабо разширяем
Magento – много прилича на PrestaShop. Голям минус на Magento обаче са големите изисквания към хостинга. Твърде е тежък и тромав. Ако решите да инсталирате Magento, съвета ни е веднага да потърсите VPS или VDS хостинг. Но най-големият плюс на магенто е отличната му разширяемост и гъвкавост. За целта обаче са нужни добри познания по PHP. Като цяло обаче платформата е много сходна с престашоп.
Плюсове:
– Безплатен
– Гъвкав и многофункционален
– Прилично SEO
– Добра поддръжка на български
Минуси:
– Големи изисквания към хостинга
– Натоварване на хостинга
– Нужни са познания по php