Начало6 основни тенденции в уеб дизайна през 2016 г.

6 основни тенденции в уеб дизайна през 2016 г.

 

Тенденциите в уеб-дизайна идват и си отиват. Някои се задържат за малко по-голям период от време, други се превръщат в нещо ново, а трети – изчезват завинаги.

 

Какво е приготвила за нас следващата година? Екипът на awwwards.com са изброили основните тенденции в уеб-дизайна и в днешната ни статия ще Ви запознаем с техните съображения.

 

Веднага Ви предупреждаваме да не очаквате някаква революция. Основните тенденции, които задават тона от 2015 г., ще продължат да доминират.

 

В последно време сме свидетели на нарастващата популярност на адаптивния дизайн. И това не е просто каприз на дизайнерите – така се случват обстоятелства, че трябва да се направи всичко за да може сайтът да изглежда оптимално добре на мобилните устройства.

 

Другите тенденции плавно се появяват от основните и най-важни елементи. Нека ги разгледаме в детайли.

 

Разпространението на UI шаблоните

Един от страничните ефекти на адаптивния дизайн е, че всички уеб-сайтове започнаха да си приличат един с друг. Но за това е виновен не само респонсив дизайнът. Към това също така положи ръка и изграждането на WordPress базираните сайтове и бързо разрастващия се пазар на готовите шаблони.

 

1.png

 

Но това не е непременно нещо лошо. Всъщност, начинът, по който използваме Интернет се промени и това доведе до тази популярност на шаблоните, които се проектират с общ потребителски интерфейс. Няма реална причина за изобретяване на велосипеда. Шаблонният интерфейс трябва да се дава на потребителите с добър опит, да бъде прост и разбираем.

 

Ето няколко модела, с които трябва да сте запознати:

 

хамбургер-меню. Този модел е много критикуван, но широкото приложение прави функцията му лесно разпознаваема от потребителите.

2.png

 

регистрацията на акаунт днес се извършва по два начина: или с помощта на бутона за регистрация, или чрез социалните мрежи. Тези два варианта са удобни и лесно разбираеми от потребителите, избавяйки ги от излишни и объркващи действия.

 

3.png

 

безкрайното скролиране. Разположението на всички важни елементи в горната част вече е неактуално. Освен това, почти всички са свикнали със скролинга, благодарение на мобилните устройства. Техниката работи особено добре при сайтовете, които искат да привлекат потребители чрез истории, така че и вие все още можете да имитирате сайт с много страници, разделяйки страницата на зони.

 

4.png

 

Карт-дизайн. Появявайки се за първи път в Pinterest, карт-шаблоните незабавно се разпространиха в Интернет. Всичко се дължи на това, че картите позволяват бързото и лесно сканиране на информацията и намирането на нужното. Всяка карта представлява единна концепция. Такъв дизайн позволява много по-лесното организиране на съдържанието за оптимално изобразяване върху различните устройства.

 

5.png

 

големи фонови изображения. HD изображенията са едни от най-бързите начини, за грабване вниманието на потребителя. Благодарение на достиженията в пропускателната способност и компресирането на данните, потребителите няма да страдат от бавното зареждане.

6.png

 

Както виждате, всички тези тенденции, които видяхме през миналата година, остават актуални.

 

Да продължим по-нататък.

 

Богата анимация

Анимацията се използва все повече и повече, а това прави потребителския опит по-интерактивен и интересен.

 

Въпреки това, не можете просто да я използвате навсякъде, където поискате. Анимацията трябва да се използва за определени цели, а не просто за украшение.

 

Анимацията може да се разглежда от гледна точка на две групи:

 

Мащабна анимация. Тя се използва като основен инструмент за взаимодействие, има голямо влияние върху потребителите и включва в себе си ефекти, като паралакс-превъртане и изскачащи прозорци.

 

Малки анимации. Те включват в себе си броячи, ховър-инструменти, зареждащи барове и не изискват никаква потребителска манипулация.

 

Ние ще опишем 7 от най-популярните методи за анимация:

 

анимация при зареждане. Тя се използва за да се ободри времето за изчакване до зареждането на страницата. Като цяло, този тип анимации са популярни в страниците с плосък дизайн, изпълнени в минималистичен стил.

 

7.gif

 

Правете нещата по-прости и не използвайте допълнителен звук (въпреки, че е модерно в последно време). Не забравяйте, че тези детайли трябва да отговарят на цветовата палитра и общия стил на вашия сайт.

 

– навигация и меню (НЕ скролинг).

Скритото меню става все по-популярно, особено в онези случаи, когато може да се използва, за да се спести място на екрана.

 

hover-анимации – широко се използват за създаване на обратна връзка, когато курсора на мишката е върху обекта.

 

8.jpg

 

галерии и слайдшоу – това е ефективен начин да се демонстрират няколко изображения, без да се налага потребителя да прави презареждания.

 

9.png

 

анимация на движението. Очите ни, естествено се обръщат към движението, което го прави идеалното средство за привличане на вниманието на потребителя. Движението също може да помогне и при визуалната йерархия, добавяйки интерес и интрига.

 

10.gif

 

превъртане. Плавното превъртане зависи от анимацията и дава допълнителен контрол на потребителя, който може да определи темпото, с което се разгръща съдържанието на сайта.

 

11.gif

 

фонова анимация (видео). Обикновеният анимиран фон може да бъде добавен в дизайна на сайта, но трябва да го използвате в умерени количества, тъй като в противен случай може много да отвлича вниманието на потребителя.

 

12.jpg

 

Микровзаимодействия

Микровзаимодействията постоянно са около нас, като се започне с изключването на алармата на телефона сутрин.

 

Всяка от тях е направена без задна мисъл. Напълно вероятно е да сте започнали деня си с микровзаимодействие. Изключвайки алармата на мобилния си телефон, вие сте ангажирани с потребителския интерфейс само за момент. Това все повече и повече се прилага в програмите и устройствата, които използваме.

 

13.png

 

Микровзаимодействията трябва да се случват естествено и почти незабележимо за потребителя. Те са важна част от почти всеки цифров дизайн. Вие на практика не можете да създадете уеб сайт или мобилно приложение, което не включва някакъв елемент, с който потребителя трябва да си взаимодейства.

 

Материалният дизайн: богата алтернатива на плоския дизайн

Целта на материалния дизайн е да се създаде чист и модерен дизайн, който се фокусира върху UX.

 

Със своя минималистичен изглед, материалният дизайн има много общо с другата нарастваща тенденция – плоската конструкция. Но той използва дълбочина и сянка, което го прави по-интересен и богат.

 

14.png

 

Досега сме виждали, че повечето „материални“ проекти ограничават дизайна до приложението. През тази година материалният дизайн ще се прилага навсякъде в сайтовете.

 

Респонсив дизайн

Респонсив уеб дизайнът стана изключително популярен в последните години, благодарение на нарастващото използване на мобилен Интернет.

 

15.png

 

Може с увереност да се каже, че респонсив дизайн няма да ходи никъде в близко бъдеще, тъй като той е сравнително прост и евтин за бизнеса начин, за да изгради напълно функционален мобилен сайт.

 

Респонсив уеб дизайн отлично се сработва с картовите и плоски конструкции.

 

Плоският дизайн остава и през тази година

Плоският дизайн е много популярен в последно време и прекрасно се съчетава с другите тенденции, като минимализмът, респонсив и материален уеб дизайн.

 

16.png

 

Гледайки напред, може да се предположи, че вероятно през 2016 година ще видим следните тенденции в плоския дизайн. На преден план:

 

Дългите сенки. Те допринасят за по-голямата дълбочина в плоския дизайн.

 

Ярките цветови схеми. Популярните шаблони карат много дизайнери да започнат да използват по-ярки цветове в своите проекти.

 

Проста типография. Простите шрифтове правят текста по-четлив и разбираем в плоския дизайн.

 

Призрачни бутони. Те остават функционални, съвсем без да нарушават цялостния стил.

 

Минимализмът дава възможност за създаване на лаконичен интерфейс и премахване на всичко излишно.

 

Вместо заключение

Както виждате, следващата година няма да ни донесе почти нищо ново. Същите тенденции, които наблюдавахме през последните няколко години, остават в сила. Може би се наблюдават някои нови форми – но основните трендове остават същите.

 
2018-09-17T16:06:47+03:00