Ако Ви е трудно да определите разликата между продуктовите атрибути и техните характеристики, не изпадайте в паника, не сте сами!
В тази статия ще се опитаме да разясним разликата между атрибутите на продукта и неговите характеристики, ще ви покажем няколко страхотни примера на Prestashop магазини и как да настройки Вашия онлайн магазин.
Атрибути и характеристики на продукта
Първото нещо, което трябва да знаете за атрибутите и характеристиките се състои в това, че и двете помагат на продукта да се опише в детайли за клиентите Ви. За разлика от описанието на продуктите, атрибутите и характеристиките не рисуват картината на вашия продукт, а вместо това те подчертават краткия списък на основните спецификации, които могат да интересуват Вашите клиенти.
Характеристиките срещу атрибутите на продукта
Копирането на характеристиките на продукта и атрибутите директно от друг сайт е лоша идея защото рискувате да създадете дублирано съдържание, което ще се отрази негативно върху класирането на продуктовите Ви страници в търсачките.
Най-добрият начин да се определи дали описанието на продукта представлява атрибут или характеристика е да се запитаме, „Мога ли да го продам като отделен продукт?“
Ако може да се продаде като отделен продукт, той трябва да бъде определен като атрибут на продукта.
Ако не Може да се продава като отделен продукт, той трябва да се посочи като характеристика на продукта.
Да вземем за пример един пръстен, който се продава: ако той се предлага в различни материали, като злато и сребро, всеки от тях може да бъде добавен като атрибут към продукта, което дава на потребителите възможност да изберат от какво да бъде направен техния пръстен. Ако обаче той е достъпен само в един метал, в списъка тази подробност ще бъде изброена, като характеристика.
Примери за атрибути и характеристики на продукти
Първата стъпка към създаването на нещо голямо се състои в това да разгледаме няколко страхотни примера. Имаме 3 различни магазина, които имат успешно създадени атрибути и характеристики на стоките си:
За разлика от предишните примери, Macintyres първо са посочили техните характеристики на продукта. За този пръстен, ще видите категория тегло, настройка и използван метал. В долната част на продуктовата страница, клиентите могат да избират атрибута или размера, който желаят.
Това е страницата на продукта „Ежедневни панталони с орязване.“ Под Името на стоката и цената ще намерите атрибутите на продукта, като цветовете и размерите. По-нататък в същата колона, откриваме и характеристиките на продукта: удобни спортни панталони, от памук и джобове с пластмасови макси-ципове.
Това е Alhambra 10FC фламенко китара от Испания, която има няколко характеристики, от които да се избира: тип електронно включване, а също така за лявата или дясната ръка. Ако скролираме по-надолу по страницата ще видим и характеристиките на продукта, като видът на материала, използван за горната част, отстрани и отзад, грифа и машинните глави.
Добавяне на продуктови атрибути в PrestaShop
Сега вече, когато знаете какво е характеристики на продукта и атрибути на продукта е време да ги добавим в своя магазин. Нека използваме възможностите от примера с пръстена от Macintyres.
От бек-офиса на вашия PrestaShop, щракнете с мишката върху „каталог“, а след това върху „атрибути на продукта“. Ако нямате атрибути в списъка, кликнете върху „Добавяне на нов атрибут“ името на атрибута (което в този случай е възможност от метал), попълнете SEO-информацията и изберете вида на атрибута. След като натиснете запазване, атрибутът на продукта трябва да се появи в списъка.
За да се добави стойност на продуктовия атрибут, натиснете бутона „Добави нова стойност.“ Изберете „Възможност Метал“ и ще създадете новата атрибут група от списъка, след това въведете „Златен“ и попълнете SEO информацията, а след това изберете цвета или качете текстура. След като сте готови, натиснете „Запази и добави друга стойност,“ а после повторете тази операция и за „сребро“.
Ето готово: току-що добавихте своята първа продуктова атрибут група!
Добавяне на характеристики на продукта в PrestaShop
Процесът по добавянето на характеристиките на продукта е абсолютно същия, като атрибутите.
Първо създайте нови характеристики, а след това нови стойности в рамките на характеристиките. Тук трябва да се знае, че ще имате възможност за добавяне на характеристики на продукта, а стойността когато създадете продукта. Просто ги напишете, за да ги добавите като характеристика на новата стока.
Надяваме се да сте открили разликата между характеристиките и атрибутите на продуктите.