20 съвета за разработка и развитие на онлайн магазини от viste.bg

20 съвета за разработка и развитие на онлайн магазини от viste.bg

Време за четене 8 минути

20 съвета за разработка и развитие на онлайн магазини от viste.bg

Обичайното нещо. Един човек търси в Интернет необходимата му стока и попада през любимата си търсачка в електронен магазин, в който се продава този продукт, но миг след това го напуска със скоростта на куршум! Или друг сценарий. Красив ресурс се позиционира като шедьовър от гледна точка на уеб-дизайна и удобствата за посетителите. Въпреки това, потенциалният клиент, намиращ се на страниците на този сайт, прекарва много време и накрая губи търпение без да завърши процеса по покупката.

Задачата на дизайнера на електронния магазин се състои не само в създаването на привлекателен външен вид на уеб-сайта. „Външността“ разбира се е важна за създаването на усещане за положително отношение към ресурса, но за успеха на електронната търговия по-значимо е превеждането на клиента през целия процес – от входа към целевата страница до заплащането на стоките.

По-долу ще Ви представим някои препоръки, след които дизайнерът на електронния магазин ще създаде сайт, едновременно красив и в същото време допринасящ до логичния завършек на покупките и тяхното заплащане. Представения списък не е изчерпателен. Възможно е и неговото разширяване за сметка на практическите знания, придобити при упражняване на професионалната дейност по създаването на онлайн-магазини.

1. Дайте свобода на посетителите при избора на правилния продукт

От дизайнера на електронния магазин се изискват възможности за активно търсене в сайта чрез използване на филтри. Посетителят трябва да може възможно най-скоро да премине към анализа на всички предложения, които той търси в момента. Връзката трябва да е пряка – колкото повече филтри посетителите имат на свое разположение, толкова по-малко време и усилия ще изразходват за намиране на необходимите им стоки и услуги.

2. Дайте възможност на посетителите лесно и бързо да променят своя избор

При тясното търсене на стоки в рамките на една група, например само определена марка дрехи, посетителят с течение на времето може да промени решението си. В този контекст крайно важно е той да има възможност да промени избора си и да направи преход към нов продукт. Освен това е необходимо да се направи, така че изборът да може да се отмени не с помощта на бутона „Назад“ в браузъра. Това води до загуба на сведения, които вече са изведени във вид, водещ към изходната търсеща точка, което е много досадно за посетителите.

3. Направете лесно достъпна лентата за търсене

Посетителите винаги активно използват търсачките на електронните магазини. Доказано е, че ако човек посети сайта заради покупката на конкретен продукт, първото нещо, което той прави е да въведе ключова дума в полето за търсене. Дори и в този случай, ако посетителят не се спре на определен избор, той ще продължи да търси конкретния продукт, използвайки търсачката на интернет-магазина.

На всяка страница на магазина трябва да има забележима и удобна за посетителите търсеща лента. Желателно е търсещата услуга да се оборудва с инструмент за автоматична демонстрация на имената на разделите в магазина в зависимост от опциите на търсените фрази, набрани от посетителя. Наличието на тази допълнителна информация може да бъде стимул за потенциалния клиент да анализира предложенията, които не е разгледал по-рано.

4. Известието за временното отсъствие на стоката трябва да е ясно видимо и тълкувано еднозначно

Една от грешките на дизайнерите на електронни магазини е в неправилното уведомление на посетителите за временното отсъствие на стоките. Да, за оптимизацията за търсещите машини е лошо уеб-сайтовете днес да премахват информацията за даден продукт от виртуалната витрина и утре пак да я добавят.

Но, уронването на репутацията на магазина ще бъде много по-сериозна, ако даден потенциален клиент попълни всички необходими формуляри и приготвяйки се да плати за покупката си внезапно установи, че продуктът не е в наличност. Лесно е да си представим как би се ядосал той! Очевидно е, че в този магазин посетителя повече няма да дойде или ако го посети отново, това по скоро със сигурност ще е само при спешна необходимост. Хората обичат себе си и не обичат тези, които не ценят тяхното време.

Изводът. Сведенията за отсъствието на стоките трябва да се предоставят още преди началото на изборния процес. И посетителите трябва да знаят, че тази информация е еднозначна.

5. Използвайте само качествени снимки

Успехът на онлайн-търговията се основава предимно на качеството на визуалното представяне на стоките. За разлика от обичайните магазини, тук купувачът обективно е лишен от възможността да види стоката. Благодарение на достатъчния брой качествени фотоизображения на стоките, посетителите могат да получат представа за продуктите, които до голяма степен облекчават вземането на решение за покупка.

При разработването на уеб-страници, обезателно не забравяйте да обърнете внимание на този фактор. Допуска се използването на различни начини за преподнасяне на визуалната информация. Тя може да бъде представена например във вид на слайд-шоу или миниатюр, който се свързва с големи изображения. Също така е нужно да се помни, че ниското качество на фотоснимките разваля впечатлението на посетителите не само за продукта, но и за целия магазин.

6. Пазарната кошница трябва да се намира на видно място

Купувачите не обичат да правят преход към страницата с пазарната кошница всеки път, когато трябва да добавят в нея поредния продукт. Поради това от съществено значение е пазарната кошница да се вижда на всички страници на магазина.

Често дизайнерите поставят този важен елемент в страничната лента. По-целесъобразно обаче е поставянето на пазарната кошница на най-видимата част на уеб-страницата: тя също е толкова важна в процеса на закупуване, колкото и лентата с търсачката. Следователно, и двата елемента трябва винаги да са под ръка. Особено кошницата.

Освен това, кошницата трябва да бъде описана достатъчно информативно. Тоест, купувачът трябва да получи информация не само за количеството на пуснатите в нея стоки. Един добър подход – това е използването на скици на стоките или поне техни икони. Това ще направи кошницата по-информативна и ще й придаде така да се каже „жизненост“.

7. Направете навигацията по магазина проста и удобна

В големите електронни магазини с широк спектър от предложения, всички продукти са разделени обикновено по категории. Също така се използват и всевъзможни менюта, като например падащи. Тяхното използване дава възможност да се отървете от пречещите в уеб-страниците елементи, което от своя страна дава на потребителя достъп до всеки раздел на магазина.

По този начин, използването на падащото меню се явява най-простият и ефективен начин за създаване на система за навигация из електронния магазин. Направете прост и понятен сайт на интернет-магазин, който да позволи на посетителите лесно и без затруднения да се ориентират в неговите раздели.

Добър вариант за навигация в сайта е използването на сравнително известни на интернет-потребителите плаващи навигационни вериги, наричани в професионалния жаргон „хлебни трохи“.

8. Сведенията за цените на доставка на покупките не трябва да се поставят само на завършващата страница

Повечето посетители още преди да поръчат продукта се интересуват за разходите по доставката на покупката. Голям процент от сделките пропадат, когато непосредствено преди натискане на бутона „Плащане“ купувачът изведнъж установи, че крайната сума за плащане превишава неговия бюджет. В този случай възниква риск процеса по закупуването да не бъде финализиран. За да се избегне подобно развитие на събитията, сведенията за цената на доставката трябва да бъдат поставени заедно с информацията за продукта – на същата страница.

9. Всеки променен пиксел трябва да бъде обоснован

При вземането на решение за промяна на уеб-дизайна на вашия ресурс, запитайте се – а за преодоляването на какви проблеми се внасят тези промени? Отговорете на двата въпроса. На първо място, за какво е този магазин? И второ, как тази промяна ще помогне на посетителите на сайта да извършат значителни за проекта действия?

Качеството на уеб-дизайна в електронния магазин трябва да бъде толкова високо, че сайтът да бъде привлекателен на 100 процента. Блясъкът на дизайна за купувача е от второстепенно значение. Къде са съществените въпроси относно функционалността и достъпността на информацията за нужните стоки.

10. Не забравяйте, че сайта трябва да се оптимизира за търсещите машини (SEO)

Дизайнерите често подценяват значението на SEO за електронния магазин. Този подход е фундаментално погрешен. Без провеждането на качествена и адекватна популяризация в търсачките, необходимото за просперитета на магазина количество посетителите (трафик) може да доведе само до скъпа рекламна кампания.

При разработването на уеб-дизайна това е необходимо да се помни постоянно. Заедно с оптимизатора трябва да се обсъдят ключовите въпроси, да се изясни дали всички ключови думи ще са уместни за всички страници на магазина. SEO практиката показва, че е по-целесъобразно ключовите думи да се поставят или в навигационното меню или в свободен участък под заглавието на уеб-страницата.

11. Добавете на магазина индивидуални черти

За да откроите магазина си от болшинството подобни сайтове трябва да му придадете някои индивидуални черти. Очевидно е, че простотата на навигационната система на ресурса е в основата на успеха, но това не е достатъчно. Наличието на някои специални нюанси, ако щете и „акценти“ ще превърнат вашия електронен-магазин в ресурс, на страниците на който посетителите ще се връщат отново и отново.

12. Добавете в уеб-страниците бутони на социалните медии

Вероятността за привличане на преки купувачи да речем от микроблогинг услугата „Twitter“ може да не е много висока. Въпреки това, популяризирането в социалните медии играе важна роля за оптимизацията на уеб-сайтовете за търсещите машини, тъй като по този начин се създават голям брой качествени линкове към магазина. С поставянето на виртуални бутони за социалните мрежи, можете да стимулирате посетителите да споделят в глобалната мрежа информация за магазина, стоките и условията.

Важен е и изборът на мястото за тези бутони. Разбира се, те не трябва да се намират някъде в челните позиции или там, където посетителите получават информация за вашите продукти, но и поставянето им например в дъното на страницата може да ги превърне в безполезен инструмент.

Вече споменахме, че успехът на електронната търговия се основава на визуалното представяне на стоките пред клиентите. Ето защо ние Ви препоръчваме да поставите на уеб-страниците на магазина и бутон на услугата „Pinterest“.

13. Посетителите трябва бързо да получават информация за стоките

Хората, които търсят продукти в интернет искат бързо да прегледат разделите на електронния магазин и за кратко време да намерят интересни предложения. Всяко тяхно пренасочване към отделните страници на продукта създава забавяне при преглеждането и недоволство сред посетителите.

За бързата визуализация на информацията за стоките е препоръчително да се приложи „Ajax“ платформата. В режим на предварително преглеждане трябва да могат да се мащабират изображенията на продуктите или да се предоставя допълнителна информация за тях. Тези стъпки ще позволят да се повиши позитивното възприятие на посетителите, както за отделните продукти, така и за магазина като цяло.

14. Поставете на страниците форма за абонирате за вашите новини

Базата данни от имейл-адреси на реални хора е изключително ценен инструмент за интернет-маркетинга. Но изграждането на свой собствен списък от адреси на електронни пощи за разпращането на рекламни писма – това е продължителен процес. Поставете на страниците на магазин си абонаментна форма за вашия бюлетин и това ще намали значително времето за създаване на полезна база данни от имейл адреси за вашия бизнес. Може да бъде използвана всяка стандартна форма, като е необходимо само да се постараете тя да бъде по-привлекателна от тези на конкурентните сайтове.

15. Не претрупвайте страниците с описание на стоките

Електронният магазин трябва да се поддържа чист, което означава, че на неговите страници не трябва да има никакви елементи, които да отклоняват или намаляват вниманието на посетителя към процеса по закупуване на стоките.

Освен това, сайтът трябва да бъде прост. Снимките на стоките за покупка, заедно с точните описания и другата информация трябва да бъдат поставени в отделно пространство. Не бива да се поставят реклами на трети страни, които да отвличат вниманието на посетителя от вашите предложения.

Бъдете внимателни при добавянето на раздел от рода „Заедно с този продукт купете още …“ на страницата с продукта. Безспорно това е отличен начин за стимулиране на посетителя да разшири обхвата на покупките. Въпреки това, при твърде активното използване на този инструмент може да създадете хаос на уеб-страницата.

16. Публикувайте отзиви на купувачите

При получаването на положителна обратна връзка от клиентите, независимо дали по отношение на стоките или просто по работата си с магазина, не забравяйте да се възползвате от възможността да ги сложите на сайта. Без значение какво говорят скептиците, положителните отзиви работят и стимулират новите посетители да направят покупка от този магазин. Оформете отзивите като отделен прозорец с превъртане или ги поставете в страничен панел. Така ще отнемете минимум полезно пространство.

17.Нагледно покажете всички възможни варианти на продукта

Обикновено производителите излизат на пазара с широк набор от спецификации на продуктите. Често обаче изборът на продукт се свежда само до анализа на модификациите на основната стока. Изпълнението на тези действия от клиентите трябва да са прости и ясни. Например, дрехите е целесъобразно да се показват в различни комбинации от цветове и размери.

18. Не поставяйте разсейващи елементи на страницата за завършване на покупката

При прехода на купувача от етапа на проверка на поръчката до нейното плащане е необходимо да се гарантира завършването на този процес по най-лесния начин. От уеб-страниците, от които се завършва покупката трябва да се премахнат всички разсейващи елементи – страничните панели, навигационните бутони и рекламни банери. Оставете на страницата единствено бутона „плати“.

Не поставяйте на тази страница информация за други предложения. Поставянето на съдържание на страницата за завършване на покупката не изпълнява полезни функции, а напротив, само вреди на вниманието на купувача, което пък може да отложи плащането на покупката за да прегледа другите продукти. А след това ще се върне ли той на страницата за плащане – това е големият въпрос. Практиката показва, че конверсията в раздела за заплащане на покупката е най-висока ако той е оформен във вид на отделна страница.

19. Бутонът „Добави в кошницата“ трябва ясно да се вижда

Напомняме Ви, че бутона за добавяне на продукти в пазарната кошница трябва да се постави на всички страници в електронния магазин. Наред с това, тя трябва да бъде поставена на видно място за посетителя. Определена дързост в изображението на бутона увеличава шансовете за директното му използване.

20. Направете обратната връзка проста

Технологиите, използвани при създаването на интернет-магазина предполагат, че основното общуване на клиентите с персонала ще се извършва през интернет. Поставете комуникативните инструменти на страниците така, че посетителят да няма затруднения при установяването на контакт с персонала на магазина. И не забравяйте да предложите алтернативни методи за комуникация, като обикновен телефонен например. Наличието на възможност за уточняване на детайлите при поръчката по телефона предизвиква доверие в потенциалните купувачи от електронния магазин.

2022-05-19T11:57:35+03:00