Искате ли да започнете да продавате онлайн, възможно най-бързо?
В тази статия ще се съсредоточим върху 5 стъпки, които да ви помогнат да започнете да продавате възможно най-бързо, като същевременно избягваме някои от често срещаните капани.
1. Изберете продуктите си и вземете решение относно аудиторията си
Лесно е да пренебрегнете тази стъпка, особено ако вече имате успешен бизнес чрез физически магазин.
Ето някои точки за размисъл:
– Практически въпроси – Колко лесно (и евтино) е да опаковате и публикувате продукта си? Помислете за теглото, трайността, чупливостта, безопасността и т.н.
– Конкуренция – Има голяма конкуренция онлайн. Може да ви се струва по-добре да се съсредоточите върху нишовите продукти, а не да сте в постояно съревнование с популярните конкуренти. Инструменти като Google AdWords могат да ви помогнат да разберете популярността на различните търсения на продукти – https://trends.google.com/trends/.
– Персонализиране – Ще продавате ли стандартни, готови продукти или ще трябва клиентът ви да взаимодейства с вас относно опциите за персонализиране или индивидуален подход?
Помислете за вашата аудитория. На кого ще продавате? Например, дали това ще са предимно местни, европейски клиенти или ще се насочите и към международния пазар?
Обмислете демографските данни на вашите клиенти. По-възрастни или по-млади са, предимно жени или мъже са? Какви са техните интереси? Тази информация може да ви помогне да вземете решение за най-добрата платформа, от която да започнете да продавате и как най-добре да промотирате новия си магазин.
2. Планирайте вашите процеси
Всички неща, които биха се случили в магазин на главна улица, трябва да се случват във вашия онлайн магазин. Купувачите трябва да проучат вашите продукти, да ги добавят в кошница, да преминат на каса и да ги платят. След това трябва да опаковате и изпратите тези стоки и да можете да обработвате и връщате всякакви запитвания бързо и ефективно. Също така трябва да можете да измервате своя успех.
Мисленето върху тези проблеми сега ще ви помогне да изберете най-добрата платформа за електронна търговия за вашите нужди.
Някои аспекти, за които да помислите:
Име на бранд – Дори и да имате съществуващ офлайн бизнес, ще ви трябва име за вашия бъдещ онлайн магазин, за да могат купувачите да ви намерят и разпознаят. Това е вашето домейн име (пример mybrand.com). Това е частта „.com“ или „.bg/ro/gr“. Специфични за страната домейни като .bg/.ro/.gr могат да привлекат местна аудитория, докато .com може да бъде полезен за международни продажби. Днес можете да избирате и такива, специфични за бизнеса (като например .shop, .camera и т.н.)
Методи на Плащане – Как ще плащат клиентите? Един от най – популярните и предпочитани начини на плащане в България и на Балканите е „Плащане при доставка“. Всъщност 1 на 4 онлайн купувачи са се отказали от своите поръчки, тъй като предпочитаният от тях начин на плащане не е бил достъпен. Възможни варианти за България са: ePay.bg, MyPos, Paysera, Плащане при доставка, Плащане по Банков път и разнообразните банкови виртуални POS терминали.
Логистика – По какъв начин поръчаните от вашите клиенти продукти, ще достигат до тях?
Интеграция – Имате ли нужда вашия онлайн магазин да се интегрира със съществуваща система? Например, ако имате физически магазин със складова система, може да е полезно инвентаризацията да бъде актуализирана и в двете системи. Интеграцията с вашата счетоводна система може да ви спести време и грешки.
3. Изберете вашата платформа
Когато обмислите горното, ще се намирате в страхотна позиция да оцените различни платформи и да изберете тази, която най-добре отговаря на вашите специфични нужди.
Ако сте нови в електронната търговия и искате да започнете бързо, тогава може да ви е най-лесно да работите с партньор, който може да ви помогне да изградите вашия сайт за електронна търговия на съществуваща стабилна и утвърдена платформа.
Нека разгледаме едно актуално предложение от PrestaShop:
PrestaShop е решение за електронна търговия с отворен код, използвано в целия свят. Той е разработен в сътрудничество с общност от повече от милион потребители и участници. Тя включва повече от 600 функции и 5000+ модула, съобразени с нуждите на малкия бизнес, който иска да бъде онлайн възможно най-бързо.
4. Попълнете вашия сайт
След като изберете платформата си и създадете своя онлайн магазин, ще трябва да я попълните с продукти за продажба.
За да имате най-добрия шанс за успех, трябва да направите продуктите си възможно най-привлекателни и хващащи окото.
Нашите съвети за привлекателен онлайн магазин:
Професионални изображения – Снимките оказват голямо влияние, особено на малките екрани на смартфони, които повечето хора предпочитат. Използвайте прости, изчистени и професионални изображения на продукти.
Описателен текст – Думите ви трябва да свършат работата на полезен помощник в магазина. Винаги бъдете точни и не забравяйте да включите ключовите думи, които купувачите могат да търсят. Направете езика си максимално сетивен. Например, продукта „изработен от вълна ли е“ или е „ръчна изработка с любов от 100% агнешка вълна“?
Допълнителна информация – Улеснете купувачите да намерят важна информация като разходи за доставка и политики, вашата политика за връщане и данни за контакт.
Символи на доверие – Показвайте символи, които ще дадат увереност на купувачите: значки за доверие като DigiCert или Trusted Shops, всяко професионално или търговско членство, което имате, получени награди.
5. Тестване и стартиране
Преди да стартирате онлайн, тествайте изцяло сайта си. Опитайте някои тестови покупки, разгледайте сайта си на различни устройства и помолете приятелите си да прегледат вашия сайт със свежи очи.
Внимавайте за прекъснати връзки и прости неща като правописни или граматически грешки, които могат да намалят доверието на клиентите.
След като сте готови да стартирате, уведомете всички за вашия нов магазин.