Как бързо да създадете първия си онлайн магазин?

Как бързо да създадете първия си онлайн магазин?

Искате ли да започнете да продавате онлайн, възможно най-бързо?

В тази статия ще се съсредоточим върху 5 стъпки, които да ви помогнат да започнете да продавате възможно най-бързо, като същевременно избягваме някои от често срещаните капани.

1. Изберете продуктите си и вземете решение относно аудиторията си
Лесно е да пренебрегнете тази стъпка, особено ако вече имате успешен бизнес чрез физически магазин.

Ето някои точки за размисъл:

Практически въпроси – Колко лесно (и евтино) е да опаковате и публикувате продукта си? Помислете за теглото, трайността, чупливостта, безопасността и т.н.

Конкуренция – Има голяма конкуренция онлайн. Може да ви се струва по-добре да се съсредоточите върху нишовите продукти, а не да сте в постояно съревнование с популярните  конкуренти. Инструменти като Google AdWords могат да ви помогнат да разберете популярността на различните търсения на продукти – https://trends.google.com/trends/.

Персонализиране – Ще продавате ли стандартни, готови продукти или ще трябва клиентът ви да взаимодейства с вас относно опциите за персонализиране или индивидуален подход?

Помислете за вашата аудитория. На кого ще продавате? Например, дали това ще са предимно местни, европейски клиенти или ще се насочите и към международния пазар?
Обмислете демографските данни на вашите клиенти. По-възрастни или по-млади са, предимно жени или мъже са? Какви са техните интереси? Тази информация може да ви помогне да вземете решение за най-добрата платформа, от която да започнете да продавате и как най-добре да промотирате новия си магазин.

2. Планирайте вашите процеси
Всички неща, които биха се случили в магазин на главна улица, трябва да се случват във вашия онлайн магазин. Купувачите трябва да проучат вашите продукти, да ги добавят в кошница, да преминат на каса и да ги платят. След това трябва да опаковате и изпратите тези стоки и да можете да обработвате и връщате всякакви запитвания бързо и ефективно. Също така трябва да можете да измервате своя успех.

Мисленето върху тези проблеми сега ще ви помогне да изберете най-добрата платформа за електронна търговия за вашите нужди.

Някои аспекти, за които да помислите:

Име на бранд – Дори и да имате съществуващ офлайн бизнес, ще ви трябва име за вашия бъдещ онлайн магазин, за да могат купувачите да ви намерят и разпознаят. Това е вашето домейн име (пример mybrand.com). Това е частта „.com“ или „.bg/ro/gr“. Специфични за страната домейни като .bg/.ro/.gr могат да привлекат местна аудитория, докато .com може да бъде полезен за международни продажби. Днес можете да избирате и такива, специфични за бизнеса (като например .shop, .camera и т.н.)

Методи на Плащане – Как ще плащат клиентите? Един от най – популярните и предпочитани начини на плащане в България и на Балканите е „Плащане при доставка“. Всъщност 1 на 4 онлайн купувачи са се отказали от своите поръчки, тъй като предпочитаният от тях начин на плащане не е бил достъпен. Възможни варианти за България са: ePay.bg, MyPos, Paysera, Плащане при доставка, Плащане по Банков път и разнообразните банкови виртуални POS терминали.

Логистика – По какъв начин поръчаните от вашите клиенти продукти, ще достигат до тях?

Интеграция – Имате ли нужда вашия онлайн магазин да се интегрира със съществуваща система? Например, ако имате физически магазин със складова система, може да е полезно инвентаризацията да бъде актуализирана и в двете системи. Интеграцията с вашата счетоводна система може да ви спести време и грешки.

3. Изберете вашата платформа
Когато обмислите горното, ще се намирате в страхотна позиция да оцените различни платформи и да изберете тази, която най-добре отговаря на вашите специфични нужди.
Ако сте нови в електронната търговия и искате да започнете бързо, тогава може да ви е най-лесно да работите с партньор, който може да ви помогне да изградите вашия сайт за електронна търговия на съществуваща стабилна и утвърдена платформа.

Нека разгледаме едно актуално предложение от PrestaShop:
PrestaShop е решение за електронна търговия с отворен код, използвано в целия свят. Той е разработен в сътрудничество с общност от повече от милион потребители и участници. Тя включва повече от 600 функции и 5000+ модула, съобразени с нуждите на малкия бизнес, който иска да бъде онлайн възможно най-бързо.

4. Попълнете вашия сайт
След като изберете платформата си и създадете своя онлайн магазин, ще трябва да я попълните с продукти за продажба.
За да имате най-добрия шанс за успех, трябва да направите продуктите си възможно най-привлекателни и хващащи окото.

Нашите съвети за привлекателен онлайн магазин:
Професионални изображения – Снимките оказват голямо влияние, особено на малките екрани на смартфони, които повечето хора предпочитат. Използвайте прости, изчистени и професионални изображения на продукти.

Описателен текст – Думите ви трябва да свършат работата на полезен помощник в магазина. Винаги бъдете точни и не забравяйте да включите ключовите думи, които купувачите могат да търсят. Направете езика си максимално сетивен. Например, продукта „изработен от вълна ли е“ или е „ръчна изработка с любов от 100% агнешка вълна“?

Допълнителна информация – Улеснете купувачите да намерят важна информация като разходи за доставка и политики, вашата политика за връщане и данни за контакт.

Символи на доверие – Показвайте символи, които ще дадат увереност на купувачите: значки за доверие като DigiCert или Trusted Shops, всяко професионално или търговско членство, което имате, получени награди.

5. Тестване и стартиране
Преди да стартирате онлайн, тествайте изцяло сайта си. Опитайте някои тестови покупки, разгледайте сайта си на различни устройства и помолете приятелите си да прегледат вашия сайт със свежи очи.

Внимавайте за прекъснати връзки и прости неща като правописни или граматически грешки, които могат да намалят доверието на клиентите.
След като сте готови да стартирате, уведомете всички за вашия нов магазин.

Поискай оферта за изработка на онлайн магазин от Висте

 

2020-09-09T09:50:13+03:00