Силата на пакетните продукти по време на празничния сезон

Силата на пакетните продукти по време на празничния сезон

Време за четене 7 минути

Дълбоко в сезона на празничното пазаруване, търговците на дребно търсят предимство, което може да обслужва множество цели: да подпомогне продажбите, да управлява инвентара и да впечатли клиентите, за да поддържа лоялност. Отговорът на това може да се крие в просто, но елегантно решение: групиране на продукти в пакети т.е. bundle.

Стратегия за търговия на дребно от десетилетия е групирането, което представлява комбиниране на продукти или услуги в една търговска единица. Пакетирането може да приеме много форми, от пакети от един и същ продукт групирани в една по-голяма поръчка – до пакетиране на хардуер и услуги, където офертата за абонамент включва безплатен или намален хардуер, за да привлече клиента.

Тъй като има безброй форми на групиране, търговците на дребно могат да адаптират своите предложения, за да постигнат различни цели или да отговарят на конкретни показатели. Празниците представляват уникална възможност за стартиране на инициативи за групиране, които могат да дадат тона за следващата година.

Внедряване на групиране за създаване на нови възможности за търговия на дребно

Празничният пазарен сезон става все по-дълъг всяка година. Повече  за подготовката за празниците в електронната търговия може да прочетете тук. Това, което някога беше спринт между Деня на благодарността и Коледа, сега започва месеци предварително. Скорошен доклад на McKinsey показва, че 50% от потребителите разпределят празничните си покупки до октомври или по-рано тази година.

Въпреки това цената и промоцията са основните фактори, влияещи върху покупките, според същия доклад. Освен това, изследване на Akeneo разкри, че промоциите, офертите и сделките се класират като трите най-важни части от продуктовата информация за потребителите, дори по-важни от информацията за големината, прилягането или размерите.

За търговците на дребно високата стойност на офертите означава, че празничният сезон за пазаруване вече не е само триседмична възможност. Целогодишните стратегии за отстъпки и целенасоченото групиране в месеците преди празниците могат да имат драматично въздействие върху общите продажби.

Групирането е най-ефективно при увеличаване на размера на кошницата. Работи  като създава един унифициран продукт вместо различни части.

Пакетът се отличава с предварителен подбор и комбиниране на артикули, предлагайки на клиентите подбран микс и елиминирайки догадките, свързани с намирането на допълващи се продукти. Този подход се различава значително от простото предлагане на продукти, тъй като опростява процеса на избор за клиента.

Във VISTE.bg  имаме богат опит при имплментирането на т.нар. „bundle“ продукти. Като примери може да посочим наши клиенти като Linsonmoto (онлайн магазин за мото екипировка) със следните комбо пакет номер 1 и  комбо пакет номер 2  и  Ready for Life (онлайн магазин за топ марки хранителни добавки) със следните комбо оферти.

За да можем да внедрим  тази функционалност сме се съобразили с платформата на която е самият e-shop. Вижте кои функционални модули за Prestashop и Opencart използваме.

Модули за Prestashop

Front-end екрани при Advanced Pack за Prestashop и Product Bundles Pro за Prestashop

Front-end екрани при Advanced Pack и Product Bundles Pro

Модули за Opencart

Front-end екрани при Product Bundles и Open Bundle за Opencart

Front-end екрани при Product Bundles и Open Bundle за Opencart

Подобрете изживяването и стойността на клиентите със стратегическо пакетиране.

Клиентите получават не само отстъпка чрез пакета, но и по-удобно, цялостно решение, което не изисква от тях самите да работят. Освен това дава възможност на клиентите да изпробват нови продукти от същата компания, които може да не са избрали за себе си или дори да са знаели, че съществуват.

За търговците на дребно актът на куриране на пакети може да изпълнява множество функции. Като продуктови експерти, търговците на дребно могат да демонстрират познанията си, като обединяват допълващи се продукти, които клиентът може да не се сети да събере. Освен това търговците на дребно могат да включват продукти в пакет, които може да се нуждаят от тласък на продажбите; комбинирането на продукти, които се представят добре с продукти с недостатъчна ефективност, може да повлияе добре и на двата типа продукти.

С все повече и повече търговци на дребно, фокусирани върху повтарящи се модели на приходи, пакетирането представлява уникална възможност за създаване на клиенти през цялата година. Не само могат да се предлагат безплатни или намалени стоки за стимулиране на месечните абонаментни планове, но търговците на дребно могат също да проучат създаването на свои собствени пакетни абонаментни кутии. Например търговец на дребно, специализиран в сапуни, свещи или други артикули, може да предложи различни нива на абонаментни кутии на различни цени, които могат да установят целогодишни клиенти. Празниците са идеална възможност за стартиране на тези инициативи.

Красотата на групирането на продукти и услуги е в това, че предоставя на търговците на дребно възможност за творческа промоция и мърчандайзинг.

Разбирането на вашия собствен продуктов микс и експертното подготвяне на опции за пакети за клиенти демонстрира ниво на грижа и детайлност, което може да доведе до лоялност и задържане. Той също така създава платформа за тестване на нови технологии за изкуствен интелект и машинно обучение за изграждане на персонализирани, алгоритмично препоръчани продуктови пакети за отделни потребители.

Как групирането може да повлияе на управлението на инвентара и логистиката

Въпреки че групирането предоставя на марките и търговците на дребно нови и неизползвани канали за продажби, то също така осигурява съпътстваща полза: по-добър контрол на инвентара и логистиката.

Възможността за сдвояване на продукти в отделни SKU създава нови канали за преместване на продукти. Този факт е още по-въздействащ, когато се приложи към остарели или излишни запаси.

Създаването на пакети, които включват комбинация от по-стари и по-нови продукти, позволява на търговеца на дребно да преобърне по-малко подходящи запаси с отстъпка от обещанието за по-нови, по-желани продукти. Особено със сезонни продукти, които може да имат по-кратък срок на годност, пакетирането може да помогне за бързото преместване на продуктите, така че да не бъдат оставени да стоят на рафтовете през останалата част от годината.

Нещо повече, групирането създава гъвкаво и динамично решение за управление на инвентара, което може да смекчи риска и отклоненията по веригата на доставки. Създаването на пакети от продукти от множество доставчици добавя ниво на диверсификация, което може да защити надеждността на продукта, ако доставчикът забележи недостиг или забавяне на продукта.

Пакетите са динамични, което означава, че могат да бъдат коригирани или адаптирани въз основа на наличността на продукта, без да се жертва качеството. Този контрол върху подбора и времето за продажба на продукти значително облагодетелства търговците на дребно, като често намалява тяхната роля само до посредници между клиенти и продавачи.

Във време, когато търговците на дребно извършват все повече и повече бизнес онлайн, групирането носи допълнителна възможност за комбиниране на доставка и обработка на множество артикули, вместо да обработват всеки артикул като отделна поръчка. Този факт е особено верен при омниканалното пазаруване на дребно.Омниканалната търговия обединява продажбите и маркетинга, така че клиентите да получат еднакъв потребителски опит с вашия бранд чрез всички канали. Всяко взаимодействие на клиента с вас променя последващото му преживяване с предлаганите продукти и марка. Клиентът, със своите нужди и действия, е поставен в центъра и подходът ви към него се променя спрямо неговите действия, както във физическия свят, така и онлайн. Ако искате да научите полезни съвети за едно добро онлайн присъствие сред клиентите Ви може да прочетете тук.

Създаването на пакети е безкрайно по-лесно, когато информацията за продукта е изчерпателна и еднаква във всички канали за продажба. Това е просто предимство, което може да спести на бизнеса хиляди годишно.

Пакетирането е чудесно и за клиентите

Лесно е да се видят ползите от пакетирането от страна на търговците на дребно, но истината е, че то е също толкова полезно за клиентите. Както беше отбелязано по-рано, потребителите все повече се интересуват от цените и намирането на най-добрата сделка е основен решаващ фактор при покупката, особено по време на празниците.

Пакетирането не само предлага потенциално големи отстъпки, но също така премахва голяма част от догадките при пазаруването на подобни продукти. Клиентите често гледат на марките и търговците на дребно като на експерти в собствените си продуктови асортименти, така че наличието на препоръки за подобни продукти под формата на пакет е шанс за клиентите да се възползват от този ресурс и да спестят време за сърфиране.

Когато се изпълни успешно, пакетирането е печелившо както за клиентите, така и за търговците на дребно. Празничната треска е най-добро време за експериментиране с тази вълнуваща стратегия за търговия на дребно, която потенциално създава трайни впечатления, които могат да се превърнат в продажби в бъдещето.

2023-12-08T12:46:50+02:00