9 съвета за повишаване конверсията на уеб-сайтовете, чрез подобряване на потребителския интерфейс

9 съвета за повишаване конверсията на уеб-сайтовете, чрез подобряване на потребителския интерфейс

Време за четене 5 минути

Онлайн-пазаруването в момента се намира в своя възход и почти всички продукти, като облекла и детски приспособления се продават в интернет. С други думи, сайтовете за електронна търговия успешно генерират голяма част от печалбите.

Индустрията на електронната търговия е във възход с очакван растеж от зашеметяващите $ 434,0 милиарда до 2017 г. , които са само на пазара в САЩ. В допълнение, клиентите все по-често пазаруват, използвайки своите смартфони и тази тенденция само ще подпомогне растежа в сектора на електронната търговия.

С все по развиващите се технологии и увеличаващата се конкуренция в интернет, е-комерс сайтовете постоянно трябва да работят в посока подобряване на своите магазини, не само с от към многообразието на продуктите, но и за голям брой поръчки и подобряване обслужването на клиента.

Съществуват редица стъпки, които могат да бъдат направени преди старта на един сайт, но за да се направи той функциониращ, трябва да се поработи в различни аспекти на уеб-магазина Ви, който е и вашият бранд в интернет.

Потребителският опит (UX) е ключът

74% от бизнесите вярват, че потребителският опит е от ключово значение за успеха на всяко предприятие и че потребителското изживяване и продажбите са свързани. В тази връзка, големият потребителски опит примамва посетителите да прекарват повече време в електронният ви магазин, подобрявайки продажбите и приходите на сайта.

За да можете да сте максимално конкурентноспособни и да сте на върха на вълната в областта на интернет търговията, благодарение на един работещ и функционален онлайн-магазин, по-долу ще разгледаме някои стъпки, които е много препоръчително да приложите в сайта си.

1. Работете над първото впечатление

За да бъде продаден един продукт е необходимо да задържите ангажирано вниманието на потребителя върху сайтът ви. Често се случва така, че потребителя има бегла представа за изискванията си и интернет магазинът ви трябва да предостави ориентир за потребителския опит.

Опитайте се да използвате формат и навигация, които са лесни за употреба. А доброто първо впечатление да се запази в съзнанието на потребителя, така че не забравяйте да направите сайта максимално творчески, колкото е възможно. Опитайте се да предоставите отзивчив (респонзив) дизайн. Имайки в предвид широкия спектър от устройства, чрез които потенциалният клиент може да стигне до продуктите ви, уеб-сайтът трябва да изглежда страхотно на всички платформи.

2. Въпросите относно снимките

Две са основните области, върху които да се съсредоточите при създаването на голям е-комерс сайт – продуктовите снимки трябва да са ясни, а дизайнът атрактивен. Според изследвания, обикновено потребителя запомня 80% от видяното в сайта и до 20% от прочетеното. Не забравяйте, че за продаващите сайтове, снимките са от решаващо значение, тъй като потенциалните купувачи нямат шанса да се докоснат физически до продукта, а само го виждат. Следователно, уверете се, че виртуалният образ предава посланието с яснота.

  • Използвайте изцяло бял фон за да се открояват продуктите;
  • Използвайте големи ясни снимки, за да грабнете вниманието на посетителя;
  • Активирайте мащабиране (зумиране) на изображенията, така че клиентите да могат да преглеждат продукта в детайли;
  • Дайте снимки от различни ъгли.

3. Подобрете навигацията на магазина

Искате посетителите да купуват продуктите Ви, но какво става ако те не могат да намерят това, което търсят? Подобряването на навигацията по страниците е важно за лесното и комфортно разглеждане на сайта от посетителите, без излишно чакане.

Ето няколко изпитани стратегии, които са доказали във времето, че са ефективни:

Добавете страница “Какво ново”

Клиентите Ви не искат да преглеждат старите неща в търсене на нови продукти. С добавянето на раздел „какво ново“, можете да изкушите посетителите да проверят новите ви предложения. Това също е и чудесен начин да покажете най-новата колекция.

Активирайте функцията “наскоро гледани”

Доста често се случва, клиентът по време на прегледа на различните продукти да вземе решение да купи стоката, видяна преди няколко клика. Често намирането на правилния продукт е доста дразнещо, но все пак ако е активна функцията “наскоро гледани” в продуктовата страница, навигацията за потенциалния клиент е значително по-лесна и комфортна.

Използвайте падащи менюта

В този вид, процесът по навигирането из сайта и доста по-лесно и плавно. Това прави посетителите една идея по-щастливи, тъй като им се налага да правят по-малко кликове за достигане до необходимия продукт.

Още предложения, допълващи съответния продукт

Чудесен начин да изкушите клиентите си чрез предложения, допълващи съответния продукт. Осигуряването на снимки с това как дадена мебел се вписва в определен интериор или какви аксесоари ще си отиват с предлаганата рокля е чудесна стимулация за допълнителни поръчки.

Установете напусканията на количката

Напускането на количката е често поведение на клиентите и широко разпространен проблем сред сайтовете за електронна търговия. Има много начини да се преустанови напускането на пазарската количка. Опитайте една от техниките за управление на този неприятен процес, връщайки клиентите обратно за увеличаване на конверсията.

4. Персонализирани пакети и колекции

Страхотен начин да покажете, че Ви е грижа за клиентите, предоставяйки им подбрана колекция от продукти, от които те наистина да се възползват. Такава подбрана колекция помага на клиентите да пестят време, докато оформят представата си за това какво да купят. Това работи чудесно, като идеи по време на празничния сезон при покупка на подарък.

5. Лесни опции за търсене

Лесните опции за търсене са ключови за успеха на онлайн-магазина. Опциите за търсене трябва да са видими и структурирани, позволяващи на клиента да открие страхотни продукти. Най-добрият начин да се гарантира, че клиентите Ви няма да изпитват никакви затруднения в намирането на даден продукт е чрез добавянето на търсачка в сайта и бар за търсене в менюто. Още по-добре дори би било, ако търсачката в сайта Ви може да предсказва какво търси клиентът.

6. Изгодни предложения и промоции

Известен е фактът, че хората решават много бързо дали даден уебсайт им харесва или не. Така, че като собственик на сайт, вие трябва да работите върху опциите за подобряване на началната страница, която помага за привличане вниманието на посетителите. Нищо не стимулира повече пазаруването от изгодните предложения и промоциите.

7. Покажете последните новини и популярните продукти

Информирайте потребителите си. Уверете се, че сайтът Ви изобразява на началната си страница последните новини за предстоящи събития или периоди за продажби или нов продукт. Така, че клиентът да не е необходимо да прекарва часове в сърфиране и търсене на горещите оферти. Това привлича, както нови клиенти, така и старите такива.

8. Изградете доверие

Като цяло, онлайн-купувачите са много пасивни. Преди да направят каквато и да е поръчка във вид на закупуване на продукт от даден сайт, съществуват редица препятствия, които им пречат да вървят напред. Нещо повече, киберпрестъпността нараства и „доверието“ се превърна в много важен фактор.

Ето няколко идеи, които ще помогнат за повишаване на доверието сред посетителите:

Добавете SSL сертификат

SSL сертификатът е чудесен начин за вдъхване на доверие сред клиентите, че сайтът е достоверен. Този сертификат гарантира, че с личните данни на клиента, както и с информацията от кредитните или дебитни карти няма да се злоупотреби.

Има много примери от практиката, които показват, че наличието на SSL иконата до бутона за покупка допринася за подобряване на продажбите. Въпреки това има и различни видове SSL и доставчици на SSL за вашия онлайн бизнес.

Другата стратегия, насърчаваща посетителите да предприемат действия, е добавянето на допълнителни стимулатори до бутона за начало на поръчката, а именно:

Безплатна доставка – изследвания свидетелстват за факта, че 93% от онлайн-купувачите предпочитат да купуват продукти онлайн, когато доставката е безплатна. Уверете се, че терминът безплатна доставка ще се вижда на сайтът Ви, ако магазина предлага услугата.

Декларация за поверителност – Друг начин да се вдъхне доверие сред потенциалните купувачи на уеб-магазина Ви е добавянето на линк, водещ към правилата за поверителност в близост до CTA (призив за действие) бутона.

9. Опциите за плащане и иконите им

Сайтовете за електронна търговия имат клиентска база по целия свят. Въпреки това, може да се изгуби много време, ако разплащателната ви система налага технически ограничения, изисквани от клиентите в определени страни.

Като сериозен онлайн магазин, трябва да поддържате яснота относно възможностите за плащане и информацията за доставка. Повечето сайтове предлагат възможности за плащане, както от кредитни и дебитни карти, така и ваучери за подарък, опция за наложен платеж, Paypal и други. Уверете се, че сте поставили иконите на поддържаните от вас платежни системи.

Заключение

Надяваме се, че горните съвети и предложения ще ви помогнат да се насладите на добре организиран и ефективен уеб сайт, който има завидна конверсия. И не спирайте да експериментирате и събирате данни относно поведението на клиентите на сайтът ви, като по този начин подобрявате потребителското изживяване. Успехи!

2023-04-24T07:53:18+03:00