Как да увеличим конверсиите на онлайн магазина по празниците
Чуждестранните онлайн магазини вече се готвят за предпразничното пазаруване – най-горещото. Това положение на нещата не е оправдано от чисто логични причини: преди празниците хората започват да обмислят какво да подарят на близките, приятелите и роднините си и естествено се обръщат с въпроси към популярните търсещи машини. А тези машини от своя страна водят търсещите на страниците на интернет-магазините. Твърдението е вярно, както за тези, които все още нямат представа какво да подарят, така и за тези, които вече са взели решение и търсят най-изгодния вариант. Няма причина да се мисли, че предпразничната треска – това е явление, присъщо за чужбина. E-commerce развитието у нас не е толкова лошо. Изследвания показват, че с всяка изминала година, покупките през интернет се увеличават драстично. В тази връзка, ако сте собственик на онлайн магазин и искате да се възползвате максимално от предпразничното пазаруване сме подготвили 5 съвета за ефективни продажби и висока конверсия.
1. Съсредоточете се върху увеличаване на средния чек
Ъпселинга ще Ви помогне в тази задача. Например, можете да предложите по-скъпа, но по-висококачествена алтернатива на поставените в пазарската количка продукти. Да предлагате закупуване на свързани продукти, безплатна доставка, ако сумата на чека надвишава определен праг и т.н. Същността на действието – да мотивира купувача да похарчи повече пари от първоначално планираното.
2. Никаква задължителна регистрация
Да, събирането на данни за купувачите през празниците за бъдещи контакти – това е добра идея. Въпреки това обаче, въвеждането на задължителна регистрация по повод очаквания приток от клиенти не си струва. Не забравяйте, че редовният клиент – това е този, който има повече или по-малко постоянна нужда от вашите продукти, а клиентите по празниците в по-голямата си част купуват подаръци, а не нещо за техните нужди. Така, че е по-добре да направите пътя до завършване на поръчката максимално кратък и да се ограничите само до адреса, ел. адрес и предложение за абонамент за нюзлетъра.
3. Добавете призив за спешност
Можете да започнете с елементарен брояч на дните преди настъпването на празниците. Или посочете, че днес още не е късно клиентите Ви да направят поръчка за да я получат ПРЕДИ Нова година. Или да напомните за това, че безплатната доставка ще бъде валидна още три дни. Като цяло, вашата задача – да откриете няколко фактора, външни или вътрешни, които да са от важно значението в очите на купувача и да предоставите информация за ограниченията на тези фактори.
4. Формулирайте отстъпките по най-привлекателен начин
Ако реалната отстъпка на стоките в парично изражение не е толкова забележима, обявете я в проценти: „30% Отстъпка“, вместо „Спестявате: 30 лв“. Ситуацията, разбира се може да бъде и обратната, когато в процентно изражение цифрите не са впечатляващи, а в парично – това е.
5. Поддръжка в реално време
Ако във вашия онлайн магазин все още няма онлайн консултант, помислете за това, тъй като все пак мостът между вас и клиента трябва да бъде максимално скъсен. Онлайн-консултантът – това е начин за бързо получаване на отговори и задаване на въпроси. При изборът на стоки за подарък, много клиенти ще искат бързо да се консултират и просто да се уверят в това, че зад красивата страница на стоките в онлайн магазина има истински хора.