Едни от най-често срещаните въпроси към всяка SEO агенция са: „Кога сайта ми ще се покаже на първите места в Google“?
Разбира се има много сценарии, които ще чуете от различните SEO агенции или специалисти. Някой ще обещаят срокове, други пък ще вдигат рамене и ще кажат, че не могат да предвидят, но всеки един SEO експерт или агенция трябва да има ясен отговор на въпроса!
Обещават ли Ви срокове? Кои са реалните срокове за постигане на резултати?
Обещаят ли ви срок в който ще се класирате със сигурност в Google на първи позиции, то това най-вероятно няма да случи, особено ако срока е много кратък, от рода на 2,3,4 месеца. Защо? Сега ще ви обясним как обикновено трябва да протича един процес по SEO оптимизация на вашия сайт:
1 месец! Първото, което е длъжен да разбере един оптимизатор за вашия сайт е това с какво се занимавате, какви услуги предлагате, в какво сте най-силни, кои са основните Ви конкуренти, по кои ключови думи искате да се класирате и каква ви е целта? Този процес по опознаване трае през целия период на работата Ви, но SEO специалиста трябва да се опита още през първия месец да бъде информиран за всяка една услуга или продукт, който предлагате, защото това е свързано с неговата работа!
1-2 месец! Паралелно с опознаването, оптимизатора трябва да направи SEO одит на сайта ви, като чрез него ще разбере, кои са слабите ви страни, дали предната SEO фирма е навредила на сайта ви чрез черни SEO тактики и каква е On Page структурата на сайта ви.
1-3 месец! Следващата стъпка е така наречената имплементация на SEO одита в сайта Ви. Това е дълъг процес, който трае между 1 и 3 месеца, като работят по него е тясно профилирана и индивидуална за всеки един сайт, в зависимост от това дали сайта е правен на някоя разпространена CMS система или е custom проект.
2-3 месец! През същия период в който се работи по On Page на сайта, трябва да се изгради и ядро на ключови думи, по които сайта ще трябва да се класира. Често се среща и голямо разминаване на базата на исканията на клиента да се класира по определени ключови думи, а те всъщност да не вкарват никаква target група в сайта. Ето и един прост пример: ако имаме клиент който се занимава с продажба на цветни метали и иска от оптимизаторите да работят по думата „мед“, то това със сигурност ще е грешно. Собственика на фирмата няма вина, че не знае какво биха потърсили потребителите в търсачките. Тук е и работата на SEO агенцията да предложи правилната ключова дума, а именно в случая „цветни метали мед“, „продажба на цветни метали мед“, „метал мед“ и т.н.т. Това са така наречените long tail keywords, по които търсенето е по-малко, но поне се гарантира, че в сайта се вкарва точната target група.
2-4 месец! През този период оптимизатора е длъжен да обърне сериозно внимание на дизайна на сайта, като това е ключова част от оптимизацията, какво по-точно значи дизайн от към SEO гледна точка. Обикновено, когато вкараме target група в сайт, то тази група от потенциални купувачи трябва да е максимално улеснена. Примерно един много иновативен метод е изработката на бутона „Бърза поръчка“ от екипа на VISTE, който дава възможност на един потребител да закупи стока само с попълването на телефонен номер, име и имейл. Също така цялостния дизайн на един сайт предполага: качествени снимки, мобилен вариант на сайта или респонсив /адаптиран вариант на сайта към всички устройства/, лесна и достъпна навигация в сайта, маркетингови банери с максимално добра резолюция, landing страници, call to action бутони и много други промени по дизайна на един сайт, които ще повишат покупко продажбите ви с над 25%! Да, това не са измислени данни, а реални, за справка може да прочетете последните проучвания на тази тема тук: The Anatomy of a $122.5 Million Venture-Funded Ecommerce Website.
4-6 месец! Това е периода в който трябва да усетите част от ефективността на SEO оптимизатора. През този период оптимизатора започва да работи усилено по работата с линк профила на сайта. Линк билдинга е често бъркан израз, поради факта, че се използва само за създаване на линкове. Първо той не трябва да бъде само с цел създаване на линкове към сайта, той трябва да бъде и с цел премахване на вредни линкове водещи към сайта. Този процес по премахването е доста специфичен, защото се прави ръчен анализ на всеки линк, въпреки съществуването на добри софтуери за тази цел, препоръчваме ръчната работа по този процес. Относно създаването на входящи линкове, тук пак може да се изповядват 3 философии на работа:
- Първо създават качествени ликове на базата на опита ви.
- Второ изследвате конкурентите и взимате качествените ликове, които те използват.
- Микс между двете. Препоръчително, въпреки, че много колеги от SEO бранша биха казали, че най-добре да не се занимаваме и да гледаме какво правят конкурентите, ние препоръчваме да се следи и тяхната работа.
4-8 месец! Това е периода в който се изработва план за content маркетинга! Този план трябва да съдържа стратегия за публикуване на съдържание в сайта ви и дистрибутирането му в социалните мрежи. Качественото съдържание има основен принос за доброто класиране на един сайт. Какво е качествено съдържание? Първо за да изберете за какво да пишете, трябва да имате ядро от ключови думи, съответно на базата на него трябва да създадете качествено съдържание, в което да няма копирана информация от други източници. Има много добри тулове за проверка за плагиатство. Също така планът ви трябва да бъде за период от 3 до 6 месеца, за да начертаете дългосрочна стратегия за вашето съдържание! Съответно всяко едно съдържание се нуждае от дистрибуция в основните социални мрежи, като: Google Plus, Facebook, Twitter, LinkedIn и десетки други в зависимост от това какво съдържание генерирате, защото типовете съдържание са няколко:
- Текст
- Снимки
- Банери
- Инфографики
- Видеа
6-12 месец! Време е да ожънете посятото! През този период сайта ви трябва да генерира значително по-голям брой посещения или ако е имал голям брой посещения, то сега тези посещения трябва да бъдат превърнати в поръчки, в много по-голяма степен!
Грешката на клиента!
Най-голямата грешка на фирмите, които започват да работят с SEO агенции е, че очакват бързи резултати. SEO оптимизацията е безспорно най-добрия начин за създаване на Brand – Марка, която да се утвърди на даден пазар, да бъде печеливша и да продава, но за съжаление е и най-бавния процес! Защо? Защото, през тези 6 до 12 месеца ви се налага да наливате пари в услуга, която буквално не разбирате, но инвестицията в тази услуга ще ви се възвърне многократно. Периода е дълъг безспорно, но вие трябва да знаете, че тази ви инвестиция ще се възвърне ако сте намерили правилната агенция за SEO оптимизация. Не правете грешката да спирате работата в много ранен етап с оптимизатора, това е грешно, защото в периода между 1-вия и 4-тия месец трудно ще усетите ефект. Също така, за да си гарантирате, че по сайта ви се работи изисквайте SEO доклади от фирмата с която работите месец за месец, за да знаете как се изразходват средствата ви.
Клиента има ли избор или алтернатива освен SEO агенция или SEO оптимизатор?
Разбира се, че има и алтернатива в интернет търговията на SEO оптимизацията или на SEO агенцията. Да се запознаем с алтернативата на SEO агенцията или оптимизатора. Винаги можете да се пробвате сам да оптимизирате сайта си в което няма нищо лошо, но трябва да знаете няколко неща:
- Оптимизацията е процес не само на OFF Page, но и на ON Page. Това значи, че ще трябва да имате познания по програмиране!
- Оптимизацията е много динамична ниша, в която правилата се променят буквално постоянно, а към момента са над 200 ранкинг фактора!
- SEOто изисква постоянство, всеки ден, всяка седмица всеки месец да работите по проекта ви!
- Ще може ли да се грижите за реалния си бизнес и да отделяте всеки ден по няколко часа за оптимизация, социални мрежи, линк билдинг и други?
Алтернативата на SEO се нарича реклама!
Рекламата е най-бързия начин да спечелите от онлайн бизнеса си, но тя се различава от SEO по няколко причини:
- Изисква голям ресурс от средства, които трябва да инвестирате дневно, а не месечно!
- Трябва да изберете правилната рекламна агенция, която е със сертифицирани специалисти по Google AdWords! Грешките тук се наказват скъпо!
- Трябва да изберете канал в който да рекламирате: Facebook, Google AdWords или….
- Предимството е, че ще печелите по-бързо, но ако изобщо печелите от рекламата ви!
Алтернативата на алтернативите!
Може да наемете SEO експерт да работи само за вас, но да ви предупредим, че заплатата на всеки уважаващ себе си специалист в тази ниша ще бъде поне няколко хиляди лева месечно. Ако той е съгласен и на по-малко значи не е толкова добър специалист, защото отдавна да е направил SEO агенция за себе си, която да му докарва този доход. Съответно алтернативата на алтернативите не е алтернатива за вас.
Трябва да знаете какво искате, на къде сте тръгнали и какъв път ви чака, защото конкуренцията ви се е увеличава докато четете тази статия. Бизнеса не спи и знае, че интернет и електронната търговия са основното оръжие за продажби в 21 век. Правилния начин да постигнете успех в този бранш е чрез експерти, които да ви помогнат, да бъдат ваши сътрудници и партньори в бизнеса ви. Това в най-добрия случай са SEO и WEB агенции.