Уеб дизайн и изработка на лого

Искам оферта

Дизайнът на уеб сайта отдавна е станал отделна сфера на дейност със своите особености и професионални хитрости. Днес при поръчката на дизайнерски проект за вашия уеб ресурс получавате комплекс от услуги, целящи създаването на удобна и функционална структура с условия за най-ефективното представяне на информацията, а не само творчески процес.

Професионалният уеб дизайн на сайта се отличава с оригиналността на техническия и художествен прием, хармоничното съчетание на цветовете и удобният за употреба уеб интерфейс. Също така, естетическите качества на ресурса трябва да съответстват на определени стандарти за достъпност на посетителите чрез преносими устройства или с ограничени физически възможности. При проектирането на уеб сайта, дизайнерът определя качествата, от които в последствие ще се развива имиджа на компанията, нейната популярност сред потребителите и тяхното ниво на доверие.

Етапи при проектирането на уеб дизайна

Всеки сравнително сложен процес може да се раздели на смислови етапи, отговарящи за създаването на едни или други елементи от проекта. Разработката на уеб дизайна обикновено се извършва в следния порядък:

  • формиране на техническо задание;
  • разработка на уеб дизайна на главната страница;
  • създаване на дизайна на типовите страници;
  • дизайн на допълнителните раздели;
  • HTML кодиране

 

Както при всеки технически проект, така и при създаването на уеб сайт се изисква ясна формулировка на задачите, разработка на отделните елементи и съединението им в обща функционална система.


Без формулировка на техническото задание нито един квалифициран дизайнер не може да се справи с проекта по правилният начин. Ясната поставеност на задачите осигурява последователната работа на няколко специалиста, елиминирайки евентуални недоразумения между клиента и изпълнителя. В техническото задание по проектирането на уеб дизайна често са включени следните въпроси:

  • изискванията на клиентите в областта на художественото и техническо изпълнение;
  • списък на конкуренти с хубав уеб дизайн;
  • гама цветовете, в които ще бъде разработен сайта, шрифтът;
  • елементи на фирмения стил, които е желателно да се използват в разработката;
  • структура на ресурса (количество предполагаеми страници, последователност, преходи, връзки);
  • наличие на програмни скриптове;
  • перспективи за бъдещо развитие и разширение на ресурса.

Главната страница на сайта е ключовият елемент в дизайна и от нея зависи колко професионално е извършен той, а също така от тази страница зависи и популярността на сайта сред посетителите. Според статистиката, повечето хора оценяват сайта по неговата обложка и по главната му страница. Разработката на подразделите на сайта се подчинява на основните правила, сформирани в процеса по създаването на основния раздел и проектирането на общия стил. Допълнителните раздели, както и форума, могат да имат свой собствен дизайн, така че често те са разработвани отделно. В заключителната част по проектирането, дизайнерът се ангажира с HTML кодировката, в процеса на който всички готови елементи от уеб дизайна се обединяват в една обща система, с която след това трябва да работи програмистът.

 

Дизайн на лого

Полезни съвети при създаването на ефективен дизайн на банер 

Дизайнът на корпоративното лого играе много важна роля в изграждането на идентичността на вашата компания и успешното й позициониране. Чрез логото, потребителите трябва да видят естеството и основните ценности на компанията Ви. След някои основни насоки може да се гарантира, че дизайнът на корпоративното лого е професионално, лесно за запомняне и оказва голямо влияние върху потребителя, така както успешно изразява и характера на вашия бизнес.

Докато повечето компании по дизайн на лого вземат за това прекомерно висок процент, секторът се променя. Днес има фирми, които предлагат отлични професионални лога за минимални средства (например, дизайн на корпоративно лого) и ние от уеб дизайн студио Висте сме точно от тези компании, които ще създадат за кратко време вашето професионално лого и то на конкурентни цени.
Простота - направете всичко по-просто. Дизайнът на корпоративното лого трябва да бъде прост и запомнящ се. Фирмите харчат милиони долари за да се уверят, че клиентът си спомня за тях през цялото време, а простото лого е ключът за това. Само си помислете за логото на Nike, което е толкова просто и запомнящо се - виждайки извитата ивица веднага правите асоциация с компанията, нали?

Полезна информация:

Цвета на корпоративното лого
Цветовете, които се използват за вашето корпоративно лого са важен фактор при създаването на бранда. Ако вашата компания вече има свой собствен цвят, предложете на дизайнерите да го използват в логото Ви. А ако нямате, предложете цвета, който да дава на вашите потенциални клиенти някаква представа с какъв вид бизнес се занимавате. Например, една компания, работеща в областта на еко опазването, може да изработи логото си в зелени нюанси. В същото време, трябва да се помисли кои цветове ще се съчетават добре с канцеларските Ви материали например.

Черно-бяла версия
Отделният цвят също трябва да се помни, което е много важно корпоративното лого да изглежда добре в черно и бяло. Дизайнът на корпоративното лого се използва при всички видове фирмени комуникации, включително и по факса и фотокопията на документи, които обикновено са в черно-бяло, така че дизайнът трябва да бъде такъв, че да създава същото впечатление, дори и в нецветен вариант.

Използвайте вашето лого: когато корпоративното Ви лого бъде готово, използвайте го толкова често, колкото е възможно. Това ще позволи да се окаже по-голямо въздействие, а хората ще се запознаят с него много по-бързо. Имайки предвид всички тези фактори, изградете свой собствен начин за създаване на вашия бранд.

Ние от уеб дизайн студио Висте винаги ще се радваме да си сътрудничим и да ви помогнем в изграждането на дизайна на вашето професионално корпоративно лого и то на достъпни цени. За повече подробности се свържете с нас!

Разработка на структурата и прототипа на дизайна за сайта

Разработка на структура и прототип на дизайна
При получаването на цялата информация за проекта се съставя структурата на сайта. С една дума се сформира структура на база елементи, които предварително са уточнени с клиента, като това какви раздели ще има сайта и т.н. Прототипът на уеб дизайна, основата или "лейаута" (layout - оформлението, разположението) - това е само планът за разположението на елементите върху сайта. Това всъщност е началото на създаването на техническото задание.

Как да създадете техническо задание?


Техническото задание - това е официалният документ. Основата, на която биха се крепили взаимоотношенията с клиента е крайно желателно да се изготви и одобри и за двете страни. По него специалистите се ориентират за бъдещата си работа, а също така това задание се прикрепва към договора за предоставяне на дизайнерски услуги. Смята се, че всичко, което не е включено в техническото задание, следва да се заплаща отделно, тъй като при подписването под него, клиентът се съгласява с написаното. Одобрението на техническото задание гарантира, че клиент и изпълнител са изяснили всичко по работата над проекта: както по отношение на дизайна, така и по отношение на функционалността. Като цяло това е шаблонът, описващ повечето от задачите, свързани с уеб дизайна на проекта.
Техническо задание при създаването на уеб дизайна:

1. За проекта
Това е официалната част. Тя включва името, описанието на проекта, обхвата на задачите, работа на дизайнера.

2. Предназначение на сайта
Ако въпросите по главното предназначение на сайта са изяснени вече може да се определят много неща, като например какъв ще е срокът на изпълнение и дизайна. Като например можем да предложим следните варианти за вида на сайта:
 - информационен
 - имиджов
 - интернет-магазин
 - друг (лична страница, сайта за някаква онлайн-услуга и т.н.) 

3. Материали
Списък на представените от клиента материали: лого, ръководство по фирмен стил, информация за фирмените цветове, примери за печатни реклами, фотоматериали и т.н. 

4. Структура на сайта
Тук се уточнява пълната структура на сайта, която трябва да бъде утвърдена от клиента. Дали ще се разработва само начална страница, набор от страници или целия сайт.

5. Прототип
Прави се рисунка на прототипа на сайта, преди подписване на техническото задание.

6. Дизайн
Тази стъпка включва изискванията на клиента за графичното оформление на сайта. В нашата практика по разработването на клиентски сайтове сме се натъквали на различни предпочитания за стил на сайта. Примери:
 - минимализъм
 - бизнес-стил
 - уеб 2.0 стил
 - промостил (може да бъде реализиран в различни варианти)

7. Цветова гама
Изясняването на примерната цветова гама на сайта е необходима за да не се получи така, че сте създали дизайн с черен фон, а клиента би желал бял със сини ивици. Сред най-разпространените варианти може да се нарекат следните примери:
 - само цвета на фирмения стил;
 - цвета на фирмения стил и всякакво съчетание с тях;
 - цвят, подхождащ към стила на дизайна и тематиката на сайта (по усмотрение на дизайнера);
 - динамичен цвят;
 - меки пастелни отенъци
 - монохром (отенъци на сивото)

8. Емоционален компонент
Беседата с клиента и уточнението на всички емоции около дизайна на сайта са необходимост. Ако той няма точно определение ние ще помислим над вариант и ще го споделим с клиента. Примери:
 - спокоен;
 - представителен, официален, строг
 - шокиращ
 - лекомислен
 - отразяващ имиджа на фирмата

9. Графика на сайта
В повечето случаи клиентът знае кои снимки и илюстрации ще се използват в сайта. Разбира се този въпрос може да се обсъди допълнително или да се даде възможност за "преценка на дизайнера" и експериментиране в процеса. Примери:
 - по усмотрение на дизайнера
 - абстрактно
 - хора
 - животни
 - растения
 - техника
 - битови предмети
 - други


10. Изглед на сайта
Изгледът на сайта е много важен, така че нашите колеги ще подредят сайта (често се случва така, че от дизайнера се изискват само графиките). Въпросът за подредеността на сайта трябва да се реши предварително. Какъв тип HTML-код ще се използва, зависи от дизайна (ширината на макета и други подробности). Примери:
 - строг
 - от лявостраничен/дясностраничен
 - "гумен" (разтягащ се по размера на екрана на монитора)


11. Количество на страниците
Необходимо е да се определи колко страници (и какви) ще се изготвят. Примери:
 - една страница (главна)
 - всички страници на сайта
 - наш вариант (например една главна и една вътрешна)


13. Предаване на проекта
В този раздел се уточнява в какъв вид ще се изготвя проекта. Вариантите могат да са следните:
 - само в PSD- и JPG-макети на страниците
 - PSD- и JPG-макети на страниците и създаване на HTML-файловете.